Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Oktober 2007 | Vietnam, Hanoi

Groten vanuit Hanoi.

Hallo allemaal,

het is hier nu zaterdagavond, en we hebben er onze eerste dag Hanoi opzitten. Als dit tekenend is voor de rest van onze vakantie dan hebben we nog heel wat tegoed. Vandaag hebben we zoveel indrukken opgedaan, dat we al bijna weer vergeten zijn wat we allemaal gezien hebben. Maar de meeste indruk maakt toch wel het verkeer hier. Er wonen 85 miljoen mensen in Vietnam. Waarvan officieel bijna 3 miljoen in Hanoi. Maar dagelijks komen er bijna 3 miljoen bij vanuit het platteland om hier van alles te verkopen. Maar men schat in dat er dagelijks meer dan 2 miljoen brommers op de weg rondrijden hier. Het is echt levensgevaarlijk. En een ontzettende stank. Vanmorgen zijn we naar het mausoleum van Ho Chi Mihn geweest. Heel indrukwekkend. In het park rond het mausoleum hebben we de huizen bezocht waar hij gewoond en gewerkt heeft. De man heeft heel sober geleefd, en hard gewerkt. Hij heeft voor de Vietnamesen heel veel betekent daarom vereren ze hem als een god. Bij het mausoleum is ook het gebouw waar staatshoofden ontvangen worden. Wij hadden het geluk dat de president van Noord Korea op bezoek kwam. Veel politie op motoren met zwaailichten, en militair vertoon. Daarna naar de tempel waar ze Confusius vereren. Heel bijzonder is dit. Van hieruit zijn we naar het Hanoi Hilton gegaan. Hier zijn de Amerikaanse piloten gevangen gehouden tijdens de oorlog. De Amerikanen zijn destijds nog als gasten ontvangen. Als je ziet hoe de Fransen hier huisgehouden hebben dan wordt je toch stil van. Als export artikel uit Frankrijk hebben ze hier ook de guillotine naar toe gebracht.
's Middags zijn we naar het waterpoppen theater geweest. Hier krijg je een show van poppen te zien die door het water gaan, begeleid door Vietnamese muziek. Erg slaapverwekkend. Maar dit moet je toch een keer meegemaakt hebben. Na het poppentheater zijn we met de cylo (Frans voor riksja) een uurlang door Hanoi gefietst. Als je levensmoe bent moet je dit zeker doen. Levensgevaarlijk is dit. We komen net terug van het restaurant waar we het avondeten genuttigd hebben. Met 4 stellen. Moet je zelf maar uitzoeken wat het gekost heeft in Euro's. We moesten in totaal 2.400.000 dong afrekenen.
Morgenvroeg vertrekken we om half acht met de bus naar de Halong Baai. Enkele reis - 3 uur in de bus.

We gaan nu lekker slapen. We zijn best moe, en hebben hoofdpijn van de uitlaatgassen.

Groetjes,

Yolande en Hans

• 27 Oktober 2007 - 20:10

Theo:

Nou Hans en Yolande. Als ik dit zo lees dan is het zo slecht nog niet in Nuenen. Wel iets minder cultuur maar in ieder geval een gezondere lucht. Geniet van jullie vakantie.

Theo

• 28 Oktober 2007 - 11:26

Alton En Margot:

Net zulke leuke medereizigers als in Spanje? Wel indrukwekkend allemaal dus. Geniet ervan. Groetjes.

• 28 Oktober 2007 - 14:53

Piet En Thea:

De start is dus erg goed. En als vervanger "potbewaarder" heb ik maar even gerekend. Het is 103,88 Euro

Veel plezier.

• 28 Oktober 2007 - 15:51

MC:

goed uit gerekend piet en thea jullie zijn me voor

het klinkt super al is zo'n stad nog zo druk en smerig het lijkt me echt een HELE ervaring
    ik ben ook best wel een beetje jaloers

VEEL PLEZIER !!!!!!!!