weer thuis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Yolande Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 November 2007 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal,
Ik heb weinig geslapen vannacht. Wij degelijke huisvrouwen zijn zelfs 's nachts nog met de was bezig. Steeds weer wakker en om 5.00 ben ik er maar uitgegaan. De foto's bekeken en op cd gezet,zodat ik aan 't fotoboek kan beginnen.Ik heb zo'n 1200-1300 foto's gemaakt, dus dat wordt wel een klusje.

Was dat even wennen,dat koude weer in Nederland.
Om 7.00 namen we het busje naar ons hotel in Hoofddorp, waar onze auto nog stond. Daar even lekker ontbeten, krabben en toen het verkeer in. Het viel niet tegen. Het gaat hier heel wat sneller als in Vietnam. De gemiddelde snelheid op de snelweg is zo'n 50 km.Daar is de snelweg ook maar 2 baan en dan heb je nog al de brommers en vee over de weg. Daardoor waren er soms lange busdagen bij. Maar met een gezellig gezelschap ,wat kletsen,veel slapen en lezen kom je de dag wel door.
Met Leo,Puck,Nynke,Jan,Toon en Heleen hebben we veel gezellige dagen en avonden gehad. Veel gelachen. Ook hebben we een paar keer gezellig met Dirk, onze reisleider, gegeten. Leuk om zijn vele verhalen en belevenissen te horen.
Jammer dat we Vietnam moesten verlaten. We hebben een heerlijke reis gehad en we zullen vooral het eten erg missen. Onze volgende verre reis zal zeker weer met FOX zijn.

Oh ja, en natuurlijk heb ik de laatste dag toch nog wel wat gescoord. Hans had natuurlijk liever uitgeslapen, maar ik wilde echt een paar uurtjes shoppen. We hebben niet veel meegenomen,een leuke tas,zijden geborduurde kimono, snoer zoet waterparels, houten beeldje, een set chopsticks ( kunnen we na 3 weken aardig mee happen), borduurwerkje, loopshirt voor Hans en een leuke sjaal.

Jullie allemaal bedankt voor de leuke en lieve reacties. In de bus werden we wel een beetje als computer-verslaafden gezien. We doken vaak direkt na aankomst in het hotel, achter de pc. Het is dan altijd leuk om jullie reactie's te lezen.
Ik zet wat nieuwe foto's op de site,zodat jullie nog wat meer van Vietnam kunnen meegenieten.

Heel veel liefs Yolande

• 15 November 2007 - 11:32

Daan:

Die foto's geven mij weer kriebels naar het oosten.. wat een wereld. En wat vreemd om dan weer in Nederland te zijn...
    Take care! Greets Daan

• 16 November 2007 - 09:43

Hoi Yolande:

welkom terug in het beetje frisse Nederland.
    Heb genoten van jullie verslaggeving van de reis.
    Herkende veel van mijn beleving van de zestiger en zeventiger jaren. Daarmee bedoel ik de vreselijke oorlog die dat land teisterde.
    Je hobby heb je ook meteen weer opgepakt.
    WASSEN.
    Ben heel benieuwd naar het totale fotoverslag.
    Deze reis wil ik ook graag meemaken.
    Maar eerst maar Marokko.

Alton

• 22 November 2007 - 16:50

Rob.dink@hotmail.com:

Hallo Hans en Yolande
    geweldig om alles weer terug te lezen wij hebben erg genoten van de reis en van de groep het was helemaal te gek en bedankt voor dit geweldige verslag als jullie nog iemand zien of spreken doe iedereen de groetjes tot ziens en veel plezier in morokko
    veel lieve groeten van Rob eb Ineke