Voorbereiding op rondreis Marokko - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Voorbereiding op rondreis Marokko - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Voorbereiding op rondreis Marokko

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 April 2008 | Nederland, Nuenen

Hallo allemaal- trouwe lezers van HansenYolande, waar zijn jullie nu weer??,

we willen jullie laten weten dat we weer op pad gaan. Dit keer naar Afrika. En deze keer gaan we niet alleen. Ongeveer 2 jaar geleden zijn we op studiereis geweest naar Andalusie. Hier hebben we medestudenten leren kennen uit Brabant. De studiegroep heeft besloten om de kennis van de Arabische bouw- en kookkunst uit te breiden, en niet te vergeten de kennis van de topografie. Daarom gaat de studiegroep beginnen aan een rondreis door Marokko. Ik zal jullie de studiegroep even voorstellen. 4 Mannen en 4 vrouwen. Let op hoe het geschreven staat??? De mannen passen zich al snel aan, aan het bestemmingsland en zullen zoals het hoort het voortouw nemen in alles. Er zit een econoom in de groep die de financien beheert, en een gids (Piet-Piet). Voor de geschiedenis van het land hebben we een onderwijzer in de groep. En dan niet te vergeten de Arabische kunst. We hebben een echte kenner in de groep die alles kan vertellen over het interieur van de Arabische huizen. Het mannelijk deel van de groep is dus goed voorbereid. De vrouwen mogen mee en zullen zoals het hoort de mannen goed soigneren gedurende de 2 weken die de reis duurt. Volgende week vrijdag begint de reis en we zullen de geinteresseerden goed op de hoogte houden van m.n. de feiten (dit vanwege het wetenschappelijk karakter van de reis). Als aanvulling op de wetenschappelijke beschrijving van de groep moet gezegd worden dat de studenten een Brabants Bourgondische achtergrond hebben. Dit kan betekenen dat er misschien teveel woorden gebruikt worden voor het reisverslag. Maar dat zijn de trouwe lezers van de reisverslagen inmiddels wel gewend.
De reis is niet geheel ongevaarlijk, daarbij komt dat de meeste studenten nog nooit buiten Europa zijn geweest. De eerste hindernis die genomen moet worden is de vliegreis. De groep vertrekt vanaf Brussel!! Ja, als dat maar goed gaat. Je weet maar nooit. Maar trouwe lezers, vanaf volgende week kunnen jullie het allemaal weer volgen. Als er nog lezers zijn die ook de verslagen (automatisch) willen ontvangen, laat het weten.

M.vr.gr.

Hans

• 18 April 2008 - 20:50

Wim En Tine:

Wij zijn medestudenten uit Breda.
    Hans dit heb je weer leuk opgezet. De verslaglegging van onze reis kan niemand beter verwoorden dan jij.
    Tot volgende week vrijdag op het vliegveld in Brussel.

• 18 April 2008 - 22:30

Piet En Thea:

Hoezo studenten, wij voelen ons volledig volleerd. Het stempelen gaat ons in ider geval goed af. Verder denken wij een behoorlijke inbreng te hebben in de culturele achtergrond van het land dat wij nu gaan verkennen. We beginnen in Marrakech, da's al heel wat. Wij zullen een bezoek brengen aan de meest populaire stempelposten. Verder verklappen wij nog niets, want dan hoef je niet eens aan zo'n reis te beginnen.

Tot in Brussel (als dat maar goed gaat!)

• 19 April 2008 - 13:02

Mieke Van Iersel:

Hallo Hans en Yolande (en de andere studenten, hoewel ik jullie niet ken)
    Zo, dus het wordt een studiereis, dit had Yolande niet verteld!! Als Amsterdam dan op 16 mei maar niet tegenvalt Yolande!!!
    Maar ik verheug me in ieder geval weer op jullie verhalen!!!
    Dus ik houd mij aanbevolen voor de verslagen, in ieder geval succes met de voorbereidingen en alvast een heel fijne vakantie, groetjes, Mieke

• 20 April 2008 - 15:18

Margot En Alton:

Als docent ben ik verheugd om met de studenten op stap te gaan. De vorige keer hebben ze zich ook voorbeeldig gedragen. Dankzij de Piet-Piet zijn we nooit verdwaald. Thea's neusje voor unieke restaurantjes krijgt het wat rustiger. Het is volledig pension. Hans is als penningmeester niet te overtreffen. We zullen de economie van Marokko weer wat nieuw leven in blazen..
    Ach was het alvast vrijdag. Maar goed. Nog 4 daagjes werken.

• 21 April 2008 - 11:40

Anita:

Bedankt Margot voor je berichtje. Langs deze weg wil ik jullie allemaal een heel gezellige en boeiende reis wensen. Heel veel plezier.
    Groetjes, Anita van Raaij-Hoogers.

• 21 April 2008 - 19:31

Mc:

hoi han en jolande

ik moet zo lachen als ik dit lees
    hans jij kan dat echt SUPER

ik ontvang graag alles automatisch
    ik wacht met spanning af

EEN HELE FIJNE VAKANTIE voor jullie en je studiegenoten

• 23 April 2008 - 18:23

Yolande:

Zo, de foto van de studenten (genaamd de stempelaars) is geplaatst.
    Iedereen kan nu zien over wie we het hebben.
    Ik heb er erg veel zin in,het zal zeker een geweldige vakantie. Ongetwijfeld zal er veel gelachen, gestempeld ( op terras zitten),gelopen, gegeten en gedronken worden.
    Hans heeft het wel over de taakverdeling en kwaliteiten van de mannen, maar hoe zit dat bij de dames uit de groep?
    Nou Hans, wat heb je daarover te vertellen ??

• 24 April 2008 - 09:51

Alton En Margot:

Goed gedaan Yolande, nu kan ik zeggen wie jullie zijn met de foto erbij. Wij krijgen er ook heel veel zin in. Mijn laatste was draait, de haren zijn weer geknipten direct beginnen we met de koffers. Tot morgen op zaventhem.

• 24 April 2008 - 12:57

Thea:

Nou nou, helemaal te gek. tot morgen!