Groeten uit de Atlas - Erfoud - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Groeten uit de Atlas - Erfoud - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Groeten uit de Atlas - Erfoud

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Mei 2008 | Marokko, Erfoud

Hallo allemaal,
wij hebben vandaag een kleine 400 km gereden. Eerst door de midden Atlas en daarna door het Hoge Atlas gebergte. Eerst was alles nog groen en leek het een beetje op Limburg. Daarna werd het al snel ruiger en hoger. We zijn eerst naar Ifrane gereden. Het gebied wordt Klein Zwitserland genoemd en dat is niet ver van de waarheid. De huizen lijken op Europese huizen en er is een universiteit die door de koningen van Marokko en Saudi Arabie is betaald. Voor 10.000 Euro per jaar kun je hier studeren. De studenten komen van heinde en verre, ook uit Amerika. Zomers is hier de temperatuur prima en s winters is het een prima ski gebied. Na de Midden Atlas kom je ineens in een totaal ander landschap. Na Ifrane komen we langs een berg van bij 3.800 mtr hoog. In de verte ligt er een nevel over alles. De vlaktes worden steeds kaler en de bergen hoger. Je ziet heel veel geiten. Vanmiddag hebben we traditioneel Marokkaans gegeten in de Kasbah. De stoelen zijn zo laag dat je er een houten kont van krijgt. Nu zitten we in Erfoud bekend om de vele palmen. Sommigen van ons moeten morgenvroeg om 4 u. op om naar de zonsopkomst te gaan kijken op de zandduinen van wel 100 mtr hoog. En daarna moeten we morgen weer 140 km rijden naar Tineghir.
De broekhoest heerst nog steeds. De hele dag hebben we genoten van steeds andere landschappen. Eerst mooi groen, en op het einde lijkt het echt een maanlandschap, maar wel met palmen. We zitten nu aan de rand van de woestijn en het is bloedheet.

Danielle, het opwaarderen van de kaart lukt niet!
Rob we zullen duimen voor mooi weer. Je mag wel iets van de hitte van ons hebben.

Piet zit nog steeds met een probleem. Kan iemand vertellen wat ezelse muildieren zijn? Wij weten het maar Piet snapt het nog steeds niet. Gruss Gott. Piet looft een Marokkaanse fles wijn uit voor de goede oplossing.

Groeten uit Erfoud.

• 01 Mei 2008 - 20:36

Danielle:

Gelukkig dan maar dat ik in dit reisverslag kan lezen hoe het met m'n paatje gaat. Inmiddels is het wel gelukt met opwaarderen geloof ik en gaat het met paps ook weer beter.

Heel veel plezier nog daar!

groetjes Danielle

• 02 Mei 2008 - 09:57

Swinkels:

Broekhoest!!!!
    cola drinken.

• 02 Mei 2008 - 16:12

Mieke Van Iersel:

Hallo allemaal, o, wat erg die broekhoest en hoe moet dit dan in de bus?? Niet koud drinken en geen rauw eten maar dat is natuurlijk een open deur, heeft jullie gids hier niets voor trouwens? In de rondreizen die wij gemaakt hebben hadden de gidsen altijd een oplossing hiervoor hoe is deze trouwens, je zegt hier niets over?? Dus het is nu weer bloedheet, dat is op zich al iets om ziek van te worden!?
    Nou, het is maar te hopen dat het snel over is want dat is behoorlijk vervelend ja. Morgen wordt het hier 22oC en de rest van de week houden we dit weer (zeggen ze dan hè?! ):!! hoe is het met het toetsenbord, ik vind het fantastisch zoals je ons weer op de hoogte houdt Hans, ga zo door!!) Lieve groetjes uit een nu nog af en toe regenachtig Eindhoven. Mieke