Via Fort Lauderdale naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Via Fort Lauderdale naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Via Fort Lauderdale naar Miami

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Mei 2009 | Verenigde Staten, Miami

Hallo allemaal,
het heeft even geduurd maar eindelijk hebben we weer tijd gevonden om iets op te schrijven. Eergisteren zijn we langs de Everglades naar Fort Lauderale gereden. Voordat we F.L. zijn ingegaan zijn we eerst naar Saw Grass Mills gegaan. Het outlet winkelcentrum van Florida. Hier kun je echt een hele dag rondlopen en dan heb je nog niet alles gezien. Je kunt overdekt lopen, maar ook buiten in de warmte. We hebben niet veel gekocht maar wel veel rondgelopen. Daarna door naar ons hotel in F.L. Toen we aankwamen stonden er veel zwarten buiten bij elkaar, van die kerels van 2 mtr met grote spierballen en zo. Met geweldige motoren. Maar je voelt je niet zo op je gemak. 's Avonds zijn we nog door Las Olas gereden, en langs het strand. De volgende dag zijn we op weg gegaan naar Boca Raton, noordelijk van F.L. Hier is het goed toeven, prachtige winkels, chique dames en heren, mooie terrasjes, en vooral duur. Je ziet hier de mooiste auto's rijden. Tegen 2 u. 's middags begon het weer behoorlijk te regenen en zijn we op weg gegaan naar Miami, met een tussenstop wederom bij Saw Grass (voor de laatste aankopen). Iets na 5-en zijn we aangekomen op ons logeeradres op Collins Avenue. Alex en Monica hebben een prachtig apartement op een nog geweldigere plek. Aan de ene kant de oceaan en aan de voorkant de geweldige villa's en hotels. We hebben tot 's avonds laat veel gekletst en vooraf nog een strandwandeling gemaakt. Vanmorgen zijn we weer op tijd opgestaan omdat we om 10:30 met een gids mee wilden gaan over Ocean Boulevard, het Art Deco district. Dit is een aanrader voor iedere toerist. We hebben zoveel informatie gekregen, en zoveel gezien gedurende bijna 2 u.. Echt geweldig. Het huis van Versage, we zijn hotels ingegaan. Maar toen moest het mooiste nog komen. Dit weekend is er een hip hop festival in Miami. Vanuit heel Amerika komen de "brothers and sisters" naar Miami Beach. We hebben onze ogen uitgekeken. We zullen wat foto's zetten op hyves. (Dit is een must om te zien). De brothers zien er nog redelijk beschaafd uit met de broeken onder de kont, en de onderbroek prominent in beeld, maar dan de "dames" of hoe we het ook moeten noemen. Deze dames hebben waarschijnlijk heel veel naar de videoclips gekeken, en doen na wat ze gezien hebben. Ze hebben letterlijk heel weinig aan. Lopen uitdagend. Hebben veelal longen van een olifant, en een kont van een dikbil koe. Je weet niet wat je ziet. En dan nog kerels in die heel opzichtige auto's, heel opzichtig opgeschilderd, en hele grote wielen. Of Ferrari's. Masserati's, Lamborgini's etc. Een lust voor het oog. Je waant je midden in Hollywood. En daar waar nodig heel veel politie. Op Lincoln Road nog wat gegeten en hebben nog een mooie wandeling door Miami gemaakt.Daarna zijn we met de auto door Coral Gables (Biltmore Hotel), Coconut Grove en de Cubaanse wijk (little Havana) gereden. Nu zijn Opa en Oma aan een dutje toe.

Groetjes uit het warme en regenachtige Miami,

Yolande en Hans

• 27 Mei 2009 - 19:17

Mc:

julie hebben best veel regen he maar daar is de pret niet minder om
    alex maakt het goed dus
    ja dat geloof ik meteen dat hij een PRACHTIG huisheeft maar de kinderen hebben jullie niet meer gezien ??
    doei