Miami (2) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Miami (2) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Miami (2)

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 Mei 2009 | Verenigde Staten, Miami

Hallo allemaal,

we zijn inmiddels weer terug in Miami. Vanmorgen zijn we rond een uur of 10 vertrokken uit ons hotel -Double Tree Grand Key Resort. Dit was een gezellig hotel met een mooi zwembad. Gisterenavond hebben we nog romantisch gedineerd in de jachthaven met uitzicht op prachtige boten. De zonsondergang hebben we jammergenoeg niet goed kunnen zien. Key West is echt een plaats om een aantal dagen in te vertoeven. We hebben prachtig weer gehad. Zo rond de 30 gr.C. Weinig wind. Echt warm. M.n. de oude binnenstad met die prachtige huizen en tuinen is geweldig mooi om te zien. Het gedeelte waar de cruiseschepen aanleggen is ook prachtig. Heel toeristisch allemaal. Zeker een aanrader om een keer naar toe te gaan. Hoe klein het plaatsje ook is het heeft een eigen vliegveld en de vliegtuigen landen bijna in de achtertuinen van de mensen. Toen we vanmorgen om 10 u. aanreden was het nog prachtig weer. Onderweg hebben we vanuit de auto nog foto's gemaakt, en zijn gestopt om langs het water nog wat foto's te schieten. Vlak na Key Largo hebben we weer in hetzelfde kleine jachthaventje gegeten. Net als op de heenweg. Ze draaiden weer die oude klassiekers. Alleen al hiervoor wil je weer terug. Toen we op het vaste land aankwamen werd het steeds donkerder. En vlak voor Miami begon het weer te regenen. Welke opdracht krijg je dan als de bijrijder (vaak slapende) ineens wakker wordt en zegt, zullen we naar de Dolphin Mall gaan. Daar kun je toch niets tegenin brengen??! We komen er vlak langs?? Het moet gezegd. Dit was weer een andere Mall dan we gewend waren. We zitten hier in de omgeving met heel veel Cubanen, en die hebben andere muziek en kleding. Vooral hun muziek geeft toch weer een andere sfeer. En die mooie taal en klanken die ze voortbrengen. Heel apart. Ik dacht dat Crocs failliet was maar overal zijn deze schoenen nog te koop voor ongeveer $ 25. Na de Mall zijn we op weg gegaan naar het Seaview Hotel Bal Harbour. Yolande's vader en moeder hebben hier eind jaren 80 ook gezeten en dat is voor haar wel bijzonder. We zitten op de 11-e verdieping en hebben een prachtig uitzicht over Miami. De foto's zullen we weer op hyves zetten. We gaan nu boodschappen doen want we moeten ook nog iets eten natuurlijk.
Ondanks de 300 km die we gereden hebben zijn we niet zo vermoeid als op de heenweg. Onderweg hebben we weer naar heel veel country muziek kunnen luisteren. Alleen het Amerikaanse knauwen hebben we nog niet onder de knie. Het blijven heel aparte mensen die Amerikanen. Maar heel vriendelijk en behulpzaam.

Groetjes uit Miami,

Yolande en Hans

• 29 Mei 2009 - 20:23

Mc:

hoi luitjes het zit er alweer bijna op voor jullie
    maar het is wel super geweest he
    tot volgende week
    x