Op weg naar het Krueger Park - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Op weg naar het Krueger Park - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Op weg naar het Krueger Park

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Komatipoort

Komati Poort 20-10-2009
Vanmorgen weer in alle vroegte opgestaan om op tijd bij het Consulaat te zijn. We waren er iets na 8 u. De fax was vauit Botswana verstuurd maar op het Consulaat vertelden ze dat ze niks ontvangen hadden. Dus weer bellen en werd er bevestigd dat de fax verstuurd was. Toen we dit vertelden bleek de fax er wel te zijn maar nu bleek er geen brievenhoofd op te zitten en de handtekening ontbrak. Dus weer met Botswana bellen. Deze mensen reageerden meteen. Na 3 u. over en weer bellen en faxen was het OK en moesten we nog 600 Rand betalen. Daarna weer wachten op de recue. Je moet geduld hebben, want dit duurde slechts 15 minuten. Binnen 4 tot 14 werkdagen hebben we waarschijnlijk het visum. In de lift vertelde een reisleider dat we de Consulair Generaal moesten bellen en op een wat ondiplomatieke manier moesten uitleggen dat dit niet kan. Van hem kregen we haar naam, en we moesten na ongeveer een uur bellen. Dit hebben we gedaan en misschien hebben we deze week het visum al. De reactie van de Consulair General was dat als de mensen uit Botswana naar Europa gaan ze op dezelfde wijze behandeld worden. We zijn meteen op weg gegaan naar het Krueger Park en een collega van Joost haalt waarschijnlijk voor ons de documenten op als ze er zijn. Morgen moet ik weer bellen hiervoor. Een collega van Joost vertelde dat hij gisteren 3 mannen over zijn muur zag klimmen en bij hem op bezoek kwamen. Ze hebben hem een pistool tegen zijn hoofd gedrukt en van alles meegenomen. Zo gaat dat in J'burg. Met hem is gelukkig verder niets gebeurd.
Rond 13 u 's middags zijn we bij IBM in J'burg vertrokken. We moesten eerst nog het paspoort en betalingsbewijs afgeven bij de collega van Joost. J'burg uitgaan duurt redelijk lang. Het is gigantisch grote stad. Rond J'burg wordt alles in gereedheid gebracht voor het WK. Buiten J'burg naar het noord oosten zijn de wegen voortreffelijk. Aan de rand van het Krueger Park wordt een nieuw stadion gebouwd en alles moet hiervoor gereed gemaakt worden. Het landschap onderweg is veel mooier dan de rit via Upington naar Namibie. Naarmate je noordelijker bent worden de heuvels bergen, en het landschap groener. Je ziet weer veel mijnen, veelal kolen en koper. Veel plaatsnamen onderweg eindigen op .....fontein of ....spruit. Tegen 18.45 u kwamen we op onze bestemming aan. De Tree Too in Komatipoort. Een heel gezellige B&B met prima keuken en hele aardige mensen uit Manchester die hier 4 jaar geleden begonnen zijn. Morgen weer vroeg op. We vertrekken om 5.15 u. Jullie lezen het goed. Het Park gaat om 5.30 u. open. We hebben 2 dagen geleden via het internet ons aangemeld maar we weten nog niet of we erin mogen. Per ingang mogen er per dag maar 300 auto's naar binnen. We hebben ook een slaapplaats gereserveerd maar het wordt weer afwachten. We houden jullie op de hoogte over onze avonturen. Want dit zijn het inmiddels wel aan het worden.

Groetjes uit het Krueger Park van
Yolande en Hans

• 20 Oktober 2009 - 19:54

Marloes:

Jeetje... inderdaad een behoorlijk avondtuur. Ik dacht dat wij vorig jaar onvoorbereid op vakantie gingen. Maar dit is ook steeds maar afwachten! Ben ik niet gewent van jullie (pap ;):P)! Achja, weer een ervaring rijker toch?!
    Nou veel plezier en ben nou echt benieuwd naar de foto's. :)

• 20 Oktober 2009 - 21:49

Mieke:

O, wat erg zeg, hadden jullie alles zo goed geregeld, wat jammer!!!!Ik hoop toch echt dat je dan tenminste nog wel het Krueger park in mag, want als dat dan ook weer tegenvalt ....!!
    Wat erg ook voor die collega van Joost, ze hebben van alles meegenomen schrijf je, betekent dit dan al zijn bezittingen? en wellicht ook nog zijn geld? wat vreselijk, gelukkig is dit bij Joost nog niet gebeurd dan hè? Bah wat akelig lijkt me dat, en dan vooral met een pistool, je weet maar nooit wanneer ze dit ook nog gaan gebruiken, bah, ik zal blij zijn als ik jullie weer heelhuids thuis zie, echt eng dit hoor, ik hoop dat het jullie niet afschrikt, gelukkig zijn jullie niet zo snel bang, maar ik vind het maar niets!!! lieve groetjes weer en sterkte hè? Mieke

• 21 Oktober 2009 - 07:42

Theo En Suzan:

Dit alles lijkt mij heel vermoeiend!!!!!
    Is dit vakantie????