Rustdag in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Rustdag in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Rustdag in Johannesburg

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zaterdag 24-10. Terug naar Johannesburg.
Het is lekker vertoeven op de veranda van Nabana Lodge. Om 7 u. schijnt er al een lekker zonnetje en je hebt een prachtig uitzicht over de bananenplantages en de heuvels. De temperatuur is perfect. Je kunt op deze manier wel uren zo zitten te genieten. We gaan ontbijten en daarna op weg naar een tyre centre om de band te laten maken. De Quick Service was snel gevonden en voor € 10 werd de band geplakt en de reserve band weer achter op de auto geplaatst. Daarna zijn we de Panorama route opgereden richting Graskop. Het lijkt op een Alpenlandschap met prachtige vergezichten. We zijn doorgereden tot de 3 Ronda Wels. Dit zijn 3 ronde rotspartijen in het landschap. Een trekpleister voor toeristen. Bij Blyde River Canyon gaan we koffie drinken en genieten van de watervallen en ravijnen. Hier treffen we veel Nederlanders en Belgen. De route die we rijden is een gewild traject voor motorrijders. Lekker met de knietjes vlak tegen het wegdek aan. De wegen zijn uitstekend. De volgende stop is God's Window. Hier heb je een prachtig uitzicht. Het is genieten geblazen. Onderweg gaan we over bergen van 1.600 - 1.700 mtr. hoog en de natuur is redelijk groen, dit in tegenstelling tot het Kruger Park. Bosbouw is hier een belangrijke bron van inkomsten. Richting Johannesburg wordt het steeds koeler en begint het te bliksemen. Op 200 km voor Pretoria krijgen we mooie flitsen te zien in de verte. Vlak voor Tol Plaze krijgen we een flinke regenbui over ons heen. Het flitsen ging door tot vlak voor Johannesburg. Dan slaat het weer weer om. In Johannesburg komen we weer vast te zitten in het verkeer. Ook al is het al avond als we thuiskomen na al weer een lange dag in de auto.

Zondag 25-10. Rustdag in Johannesburg.
We hebben lekker kunnen uitslapen. Omdat we de hele week heel vroeg zijn opgestaan in 7 u. nu uitslapen voor ons. We hebben het rustig aan gedaan omdat de komende week in Botswana ons weer heel veel energie gaat kosten. Tegen de middag zijn we proviand gaan inslaan. Daarna zijn we terug naar huis gereden en hebben naar Studio Sport gekeken. Tegen 14 u. zijn we Martijn gaan ophalen. Martijn heeft het visum van Danielle opgehaald en wij hadden hem een biertje beloofd. Wij zijn naar Bright Water Common gereden. Een mooi centrum met winkeltjes en veel eettentjes. Hier zijn we vorige week ook al een keer geweest. Joost en Martijn zijn meteen aan het bier gegaan. Zelf ben ik met de dames door de winkels gegaan. Martijn rijdt 4 November terug naar Nederland. Dit wordt een hele rit met de auto. We zijn wederom verrast door een enorme onweersbui. Op een bepaald moment schrokken we behoorlijk van een enorme knal. Niet later gevolgd door behoorlijke hagelstenen. En dit bij 23 gr. C. De collega van Joost die in korte tijd 3 x overvallen is in zijn huis kwam ook nog even met zijn vriendin. We besloten om samen naar de voetbalwedstrijd Liverpool - Manchester United te gaan kijken in een kroeg dichtbij. Dit is niet zomaar een kroeg maar een gebouw met vele zalen die allemaal volzaten met voetballiefhebbers, veelal van Engelse of Indische afkomst. Heel bijzonder om dit mee te maken. Er is een geweldige atmosfeer. Vooral tegen het einde van de wedstrijd als de spanning om te snijden is. Na afloop zijn we naar huis gegaan en is Danielle rotti aan het bereiden.
We gaan ons langzaam voorbereiden op onze reis naar Botswana.

• 25 Oktober 2009 - 20:52

Piet En Thea:

Voor ons zijn er weer veel bekende trefpunten in jullie verslag te lezen.
    Wij hopen dat het deze keer echt gaat lukken en wensen jullie veel plezier in Botswana.

• 26 Oktober 2009 - 20:58

Marloes:

Alles is nu dus geregeld voor de "echte" reis?! En nog ff lekker kunnen relaxen! :)
    Veel plezier verder...

• 28 Oktober 2009 - 18:36

Frans:

Wat een avontuur, maar daar zijn jullie wel voor in denk ik. Ben benieuwd naar de fotos.Nog veel plezier in Botswana. Gr Frans en Ad.