Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 Mei 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

4 Mei Las Vegas.

Vandaag hebben we een hele lange busrit door de Mojave dessert. Als we vertrekken is het al weer lekker warm. Meestal stoppen we om de 2 u. De 1e stop is bij een tankstation voor vrachtwagens. Je kunt er natuurlijk tanken maar in de winkel is van alles te koop. De chauffeurs laten de toeristen hun prachtige wagens bewonderen. Iedereen mag foto’s maken, ook van binnen waar het meestal wel een rommeltje is. Het zijn grote wagens met van die lange neuzen. Onderweg is het genieten van die prachtige vergezichten. De woestijn is heel uitgestrekt. Af en toe zie je huisjes of campers, en dan wonen daar mensen. Je vraagt je af wat ze daar doen. Het landschap is heel afwisselend. Dan weer vlak, dan weer heuvelachtig. Nu een paar uur zien we in de heuvels een gigantisch lange trein zich door de heuvels bewegen. Een mooi gezicht als je treinstellen ziet op de ene heuvel terwijl andere treinstellen al op de volgende heuvel zijn, zonder dat je de locomotief ziet. Dan zit een gedeelte in een tunnel, en zie je voor de tunnel nog een gigantisch aantal treinstellen rijden. Tegen 10:30 u. hebben we onze 2e stop midden in de woestijn. Die Amerikanen hebben midden in de woestijn een grote Mall neergezet voor de mensen die onderweg even moeten uitrusten. Deze Tanger Outlet ziet er heel netjes uit en alle bekende merken zijn er terug te vinden. Dit uitstapje viel goed in de smaak bij de dames. Yolande heeft zich ingehouden. Ik een keer niet. Want wat hebben ze in de woestijn wat ze thuis niet hebben. Juist. Prima onderbroeken. Ik heb maar meteen een hele voorraad ingeslagen. Daarna zijn we doorgereden richting Las Vegas. Wat nu opvalt is dat hoe dichter we bij Las Vegas komen hoe meer Aziaten we zien. Vooral Chinezen. Misschien heeft dit iets te maken met het gokken. Onderweg zien we weer hooggebergte met eeuwige sneeuw en enorme windmolenparken. Veel molens met relatief kleine wieken.Tegen 5 u. zijn we in Las Vegas. De 1e indrukken zijn overweldigend. Als je over de Strip rijdt zie je alle grote en bekende hotels en casino’s. Ze moeten elkaar allemaal in het uiterlijk overtroeven om zoveel mogelijk mensen binnen te krijgen. Ons hotel is redelijk dicht bij de Strip. We hebben alles uitgepakt. Daarna hebben we ons omgekleed om tegen 7 u. ’s avonds te beginnen aan de avondrit door het prachtig verlichte Las Vegas. Bij de Mirage aangekomen is de bus naar beneden gereden in een speciaal voor bussen ingerichte halteplaats onder het gebouw. We zijn daarna naar boven gelopen en hebben ons vergaapt in de lobby aan de prachtige, op het 1e oog kitscherige kunst. Maar blijkbaar heeft een heel bekende kunstenaar deze bloemen, bijen etc gemaakt. Daarna zijn we het gebouw aan de voorkant uitgelopen om bij de grote vijver te gaan genieten van een prachtig waterballet op schitterende big band muziek met Frank Sinatra. Het ziet zwart van de mensen. We hebben zicht op de Eifeltoren, Bellagio en Ceasars Palace. Alles prachtig verlicht. Daarna zijn we in de bus doorgereden naar de Venetian. Een gigant van een hotel. Binnen aangekomen komen we in een gigantische hal en denk je dat je buitenstaat omdat je tegen een prachtige hemel aankijkt. Dit is echter een beschilderd dak. Bijna niet van echt te onderscheiden. In de hal zelf bevind je je in een Italiaans dorp. Alles schitterend nagemaakt. In de hal zelf zie je een kanaal waar de gondels doorheen gaan. Dit kanaal loopt door naar buiten en je kunt buiten bij de ingang in- en uitstappen. Toen we het grote gebouw van de Venetian uitwilden gaan zijn we onze gids kwijtgeraakt in de massa. Gelukkig hadden we elkaar snel gevonden. De meesten zaten wel in hun piepzak want je kunt aardig verdwalen in die gigantische ruimtes vol gokmachines. Van hieruit zijn we via een loopbrug de zeer drukke weg overgestoken en zijn op weg gegaan naar de show van de Pirates of the Carabean, bij Treasure Island. Wederom was het gigantisch druk. De show was buiten en de temperatuur was nog behoorlijk hoog. De show viel enigszins tegen. Van hieruit zijn we met de bus naar het oude Las Vegas gegaan in de Fremont Street. Hier hebben ze tussen de grote gebouwen een overkapping gemaakt. Om 10 ’s avonds wordt er een hele mooie lichtshow hiertegen geprojecteerd.Dit keer op muziek van Queen. Echt spectaculair. Dit was een goede keuze van Aaltje onze gids. Het duurde maar 10 minuten maar het was indrukwekkend om te zien. Daarna vlug naar bed. In de bus was het inmiddels muisstil geworden. Bijna niemand kon de ogen nog openhouden. Morgenvroeg is er een excursie naar Death Valley. Ongeveer de helft van de groep gaat hier naar toe. Morgen is het Lady’s day voor ons. Shoppen dus.

Woensdag 5 Mei.
Eindelijk een keer uitslapen. Tot 8 u. Om ½ 10 zijn we met de dames Coolen uit Mierlo in de taxi gestapt op weg naar de Premium Outlet Stores op Grand Central Plaza.
Dit is een prachtige Mall. Deze is weer anders dan de andere die we in de US gezien hebben. In Florida zie je veel Cubanen en Mexicanen. Nu zien we veel Aziaten, maar ook veel Europeanen. Je wordt gedurende de dag toegesproken in bijv Engels, Frans, Duits, Japans, Chinees etc. Het is druk. Dan denk je het is woensdag en de vakantie is nog niet begonnen, tevens hebben we nog last van de economische crisis. Hier is niets van te merken. En die koopjes natuurlijk. Overal kun je van alles kopen met flinke discount???!!! De dames hebben het vol gehouden van een uur of 10 's morgens tot een uur of 4, maar toen zat ik er behoorlijk doorheen. Ik heb veel op het Benkske gezeten buiten in de schaduw, en genoten van de hele wereld die aan mij voorbij kwam. Onze lieve heer heeft vele verschillende schepsels gemaakt. Maar dat maakt het wel leuk en interessant.
De mannen worden gebruikt als pakezel, en de vrouwen moeten de hele dag van alles beetpakken en voelen of het wel echt is. We hebben wat voor onze kleindochters gekocht en zijn daarna terug naar het hotel gereden. Onze taxichauffeur uit Ethiopie was pas 2 maanden in dienst en wist niet waar ons hotel was. Met een beetje hulp van ons zijn we er toch gekomen. Las Vegas heeft met de voorsteden zo’n kleine 2 miljoen inwoners, en als je verdwaalt kan het best een tijdje duren voordat je op de bestemming aankomt. Maar het was weer een avontuur dat we op onze lijst konden bijschrijven. De dames gaan vanavond naar de Strip om te genieten van de verdorvenheden van het kapitalisme. Karl Marx zou zich hier niet thuis voelen, maar het e.e.a biedt wel werkgelegenheid aan tal van mensen. Ik zelf ga mijn verhaal schrijven en vroeg naar bed, want in de komende dagen is het steeds weer om 6 uur opstaan. Gisterenavond heb ik al genoeg gezien.

Hans

• 06 Mei 2010 - 08:43

Alton En Margot:

Wij genieten weer volop van jullie reisverslagen. Goede uitkomst zo'n laptop en Wifi. Het wer hier is behoorlijk herfstig. Hebben veel regen gehad en de temperatuur was ook niet lekker. Verder wel genieten.
    Veel liefs.

• 06 Mei 2010 - 08:53

Mieke:

Op de een of andere reden heb ik jullie eerdere verslag niet gezien, nu weer wel, van Las Vegas, nou ja, geeft niets ik heb het nu weer allemaal gelezen. Fantastisch hè, zo'n prachtig mooi land, en vooral die parken, alles is daar extreem, heel groot en overweldigend. Leuk dat jullie die overkapping in oud Las Vegas ook hebben gezien, ik zei nog tegen Yolande dat dat zo apart was ja. Jammer van Seqoia, dat is ook echt onvoorstelbaar zo groot als die bomen zijn. Maar er komt nog genoeg om je over te verbazen, in ieder geval nog de Grand Canyon, maar al die parken zijn allemaal even indrukwekkend.En vinden jullie die Amerikanen aan de West kust ook niet veel vriendelijker dan aan de Oost kust? ik vind dit wel, als je daar geen Spaans spreekt voel je je net als in Belgie in het Franstalige gebied. Maar jullie kunnen natuurlijk andere ervaringen hebben.In ieder geval nog heel veel plezier maar dat zal ongetwijfeld lukken, ik wacht met spanning weer op jullie volgende bericht. Liefs, Mieke

• 06 Mei 2010 - 18:04

Hans En Rico:

He, jullie zouden toch op zoek gaan naar cowboys.....???? Heb je die nog gespot?

• 06 Mei 2010 - 19:01

Thea En Piet:

Gaat er ook nog gegokt worden? Wij verwachten dat jullie als miljonairs terugkomen. Of gaat alles dan op in die mall's?
    Geniet!