7 Mei Monument Valley Navajo Indianen - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu 7 Mei Monument Valley Navajo Indianen - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

7 Mei Monument Valley Navajo Indianen

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Mei 2010 | Verenigde Staten, Kayenta

7 Mei – Monument Valley.

Zoals gewoonlijk zijn we weer om 8 u. vertrokken voor een lange rit naar Monument Valley. Onderweg hebben we eerst nog wat foto’s gemaakt van Bryce Canyon. Het ochtend licht garandeert mooie foto’s. Maar vrienden wat was het koud vanacht. Toen we bij de bus stonden om de koffers in te laden zagen we dat een vijver dichtbij bevroren was. ’s Morgens heb ik nog even een douche genomen. Deze viel onder de categorie Spartaans. Warm water kwam er niet uit, dus deze shower duurde niet lang. Onderweg is het steeds maar genieten van de prachtige plaatjes die je ziet. Je komt gewoonweg ogen tekort. Na iets meer dan een uur rijden komen we in het gebied van de paarden. Dit is echt is voor Ellen en Erik. Overal zie je punten waar mensen vertrekken over de prachtige paden die de heuvels in gaan. In het plaatsje Knaaben wordt blijkbaar een prachtige wild west show gegeven maar hier hadden we geen tijd voor. Iets voor 11 u. kwamen we aan bij de grens van Arizona. We hebben nu al Californie gehad, Nevada, Utah en nu Arizona. We gaan nu richting de Glen Canyon Dam, onderdeel van vele dammen in de Colorado rivier. Van ver af zie je al het mooie blauwe water, tegen de prachtige heuvels. Hier komen veel mensen recreëren. Vissen, raften etc. In het Colorado waterbeheersings systeem zijn veel dammen te bewonderen, zoals bijv de Fontanelle, Flamingo Gorge, Glen Canyon, Crystal, Blue Mesa, Navajo, Davis, Alamo en nog veel meer dammen. We zijn weer over de dam Glen Canyon dam gewandeld. Meer dan 200 mtr diep. Nu hebben we kunnen zien waarom onze Joost zijn billen bijelkaar had geknepen toen hij bij Kaapstad van die hoge brug sprong, ook meer dan 200 mtr diep. Respect. (Heeft ie van zijn vader!!?). Tegen het middaguur zijn we in Page gaan eten. Bij Subway,waar ze lekkere broodjes maken voor $ 5 . Tegenover mij zat een dame van meer dan redelijke omvang. Ze was bezig iets aan haar omvang te doen. Ik kan redelijk eten, maar wat die dame naar binnen werkte grenst aan het ongelooflijke. Bijna ieder stadje in de US heeft van die mooie winkelcentra met grote parkeermogelijkheden. Iets dat wij missen in Nederland. Nu weer op weg naar het hoogtepunt van de dag Monument Valley. Het is nog een hele rit voordat we er zijn. Maar hoe dichter we bij Monument Valley komen hoe mooier de natuur weer wordt. Nu komen we in een gebied die wij kennen van de Cowboy films van o.a John Wayne. Prachtige vlaktes met daarin opgenomen prachtige pilaren. Van heel klein tot heel groot. Zo fantastisch om te zien. Dit is het gebied van de Navajo Indianen. Ze bezitten alles in dit gebied. Door het toerisme is er werkgelegenheid en komt er geld binnen om bijv scholen te bouwen. We zijn met 2 Navajo open busjes het gebied in gegaan. Vanwege de droogte zaten we helemaal onder het stof en zijn onze kleren rood gekleurd. We hebben hier zoveel foto’s gemaakt dat we plotseling een vol geheugen hadden ( en geen 2e geheugenschijfje). Dit probleem hebben we inmiddels opgelost want we hebben nog een paar hoogtepunten te gaan. Morgen rijden we weer een heel stuk, nu richting Grand Canyon. Alle medereizigers zijn zeer onder de indruk van de onbeschrijflijk mooie natuur, en schone omgeving. Waar we ook komen, alles ziet er perfect uit.
Nu weer vroeg naar bed en morgen weer vroeg op (6 u.).
(MC, je staat goed op de verzendlijst).

Hans

• 08 Mei 2010 - 15:11

Alton En Margot:

Zo te lezen maken jullie zeker zulke lange tochten als in Marokko. Maar volgens mij komen jullie ogen te kort. Ben erg benieuwd naar de foto's.
    Gros bisous.

• 08 Mei 2010 - 18:20

Mc:

ja super
    ik ben zoooooo benieuwd naar de foto,s
    VEEL PLEZIER

• 10 Mei 2010 - 15:44

Frans Donkers:

wat een adembenemende reis wordt het weer.
    Jullie zullen wel erg moe terugkomen, maar je kunt er natuurlijk lang op teren. Ben benieuwd naar de fotos.
    Geniet nog maar even want het is weer zo voorbij.
    lieve gr. Frans en Ad.