Op weg naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Op weg naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Op weg naar Los Angeles

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Mei 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

9 Mei. Via Laughlin op 10 Mei op weg naar Los Angeles.

Vandaag hebben we weer een grote afstand moeten overbruggen. Eerst zijn we met z’n allen naar de helicopters gegaan voor de vlucht over de Grand Canyon. We moesten er om 8:30 u. zijn. Aaltje zorgt er voor dat dit ook gebeurt. Het is een klein vliegveldje waar de heli’s al op ons staan te wachten. Voordat je de lucht in mag krijg je eerst allerlei instructies via een film. Daarna gaat ieder in groepjes van 5 a 6 personen de heli’s in.
Het gaat er heel gedisciplineerd aan toe. De thuisblijvers gaan buiten foto’s maken. Leuk om te doen. Voor je stijgen en landen de heli’s en achter je komen de kleine vliegtuigjes binnen. Het is een komen en gaan. Goede business. Ik stond buiten op Yolande te wachten gaat die Trees via een andere uitgang weg. Kon ik dus geen foto’s maken. Dit heeft ze zelf dan maar gedaan. Voor de meesten was dit een hele belevenis. Een enkeling was teleurgesteld. Die had meer verwacht. De heli’s blijven boven de canyon vliegen en gaan er niet in. Het was toch wel een hele ervaring die men niet mag missen. Om 10 u gaan we op weg naar Williams en komen op de Route 66. Deze loopt van Chicago naar Santa Monica (L.A) . Om in de juiste sfeer te komen schalt Elvis door de bus en iedereen swingt en danst mee. Reuze gezellig door de goede muziek. Williams is maar een klein plaatsje met mooie souvenir shops. In iedere winkel de gepaste rock & roll muziek. Wat ook leuk was om te zien, oude stoomlocomotieven en prachtige treinstellen. De temperatuur is al iets beter geworden, maar er staat nog steeds een stevige bries. Maar een heel leuk stadje. Om 11:45 u vertrekken we uit het cowboystadje om onze rit op Route 66 te vervolgen. Nu richting Seligman. Dit was echt “beautiful”. Hier hebben we mooie foto’s gemaakt in de stoel van de lokale kapper, die wijd en zijd bekend is(?) . In zijn zaak zijn de muren volgeplakt met zakenkaartjes. Hier is de 70 jaar oud kapper heel trots op. De kaartjes zijn van mensen uit de hele wereld. Overal op straat hoor je de rock & roll. Schitterend. Bij een andere souvenirshop staat er een prachtige pink Cadillac met op de achterbumper Elvis en een dame in rock & roll kleding. Iedereen moest hier foto’s maken. Verder stonden er voor de deur nog andere poppen. Zelf ben ik op de foto gegaan met de blonde Merilyn. In het volgende plaatsje op Route 66 zagen we plotseling een fietser vlak bij onze stop. Toen hij bij de stop aankwam ben ik met hem gaan kletsen. Hij was onderweg van Los Angeles naar Chicago en reed 60 miles per dag (over Route 66). En dat met een meer dan stevige bries en hele hoge bergen . Heel knap.
Deze stop was heel bijzonder. En dan wel om de oldtimers die buiten stonden, en m.n om de mannen toilet. De hele muur was beplakt met schaars geklede blonde dames, met meer dan gemiddelde grote longen. Interessante studie objecten. Hier zijn natuurlijk veel foto’s gemaakt. Voordat we in Laughlin stoppen bij ons hotel stoppen we nog eerst bij Ross for Less. Jullie snappen wel wat dit is. Het wordt steeds moeilijker om met 20 kg in de koffer het vliegtuig in te gaan. We zijn nu weer in Nevada, en de temperatuur is opgelopen naar 30 gr. C. Wat een genot. Het Tropicana Hotel in Laughlin is super groot. Het zijn 2 grote gebouwen met meer dan 1.000 kamers. Het is een mini Las Vegas, met een paar grote hotels en casino’s. Een beetje achterhaald allemaal. ’s Avonds zijn we nog langs de Colorado rivier gewandeld, die ook hier een stevige stroming heeft. Om 9 u gaan we nog even naar het Casino. Chubby Checker treedt op maar ik weet niet of we deze Twister nog gaan zien. Er is wel gedansd, m.n door Aaltje.
10 Mei

Hallo allemaal,

Zoals jullie al wel hebben kunnen lezen, is onze reis geweldig.
Allereerst de mooie stad San Fransisco. We hebben hier lekker kunnen rondwandelen en hebben veel gezien. Daarna over de prachtige kustweg tot Carmel. Daarna het binnenland in, op naar de machtige natuurparken. Zo mooi hadden we het echt niet verwacht. Zo indrukwekkend. Overweldigende natuur. Alles zo verschillend, maar allemaal echt adembenemend.
Aan het begin van de reis moesten we onze excursies doorgeven. Natuurlijk leek een vlucht door de canyon te gek. Hans wilde niet, dus ben ik alleen gegaan. Een prachtige ervaring. Helaas had ik geen plaats aan het raam, dus kon de dieptes niet zo goed zien. We waren met 6 dames en hadden een vrouwelijke piloot. Ze vond het erg leuk, zo’n dames trip. Ze wilde ook een groepsfoto met haar laten maken. Die is erg leuk geworden.

De vlucht was een prachtige ervaring, maar ik had hem niet willen ruilen voor de bezoeken aan alle natuurparken. Dat zijn de echte hoogtepunten van onze reis.

Op dit moment zijn we bij het vliegveld van Los Angeles, in het Hilton.
We slapen hier 2 nachten. Daarna blijven we nog 2 nachten aan de kust. De meeste van de groep gaan weer naar huis, wij blijven lekker nog even.

We gaan nu een avondrit door LA maken. Het wordt een erg lange dag.

Heel veel liefs vanuit LA, Yolande

• 11 Mei 2010 - 10:39

Alton En Margot:

Wij kijken nu al uit naar de foto's. Heerlijk nog een paar dagen om tot rust te komen, voor je de oversteek weer gaat maken. Ook wij genieten en hebben nu gelukkig ook weer goed weer. We spreken elkaar weer snel.
    Dikke kus en geniet nog maar.

• 11 Mei 2010 - 11:38

Mieke:

Ja, ik dacht inderdaad al: wat gaan ze nu nog doen, wij hebben de trip andersom gemaakt, vanuit L.A. Heel fijn dat je nog een paar dagen hebt om uit te rusten want het is wel een heel mooie en indrukwekkende reis maar ook zeer vermoeiend, door die lange dagen, dat kan ik me nog goed herinneren ja.Vanuit L.A. zijn wij toen naar San Diego gegaan en daar even over de grens van Mexico, dat was ook heel leuk, maar voor jullie te ver weg denk ik, en je kunt nu beter even lekker uitslapen en rusten want als je thuis bent gaat alles weer gewoon door. Mocht je toch nog in de gelegenheid zijn om naar de Holywood studio's te gaan: dit vond ik ook echt te gek, met een heleboel bewaarde stukken uit beroemde films waar die Amerikanen dan weer iets mee doen, echt geweldig.Groetjes en tot volgende week dan hè? Ik zie het graag als je terug bent, liefs, Mieke

• 12 Mei 2010 - 06:22

Larissa Swinkels:

hoi vakantiegangers,

Ik heb een vraagje ik wil voor mijn verjaardag een boek hebben. En dat komt uit Amerika en is Engelstalig dat is geen probleem. Maar als je het hier wil bestellen kost het 25 eur ik weet niet of jullie in een boekhandel komen maar zouden jullie daar dan even willen kijken het boek heet 'miles to go' en is van Miley Cyrus het is een soort Biografie ik weet niet of jullie het daar kunnen krijgen maar als jullie het toevallig vinden alvast bedankt

En nog een fijne vakantie en een goede reis terug. larissa

• 13 Mei 2010 - 06:56

Mc:

TJONGE JONGE JONGE kom naar huis
    ik WIL de foto,s zien !!!