Joshua Tree en Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Joshua Tree en Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Joshua Tree en Los Angeles

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Mei 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

10 Mei. Joshua Tree Park.

Vandaag hebben we een lange rit moeten maken om van Laughlin naar Los Angeles te komen. Een rit door de woestijn. Ditmaal niet veel afwisseling onderweg in de natuur.
We stoppen op redelijk verlaten Route 66 dorpjes. Maar tegen het middaguur veranderd het landschap en zien we voor het eerst de Joshua Tree in een gebied waar 2 woestijnen samenkomen. Twee grote ecosystemen die in de 1e plaats door hoogteverschillen bepaald worden. Weinig gebieden illustreren duidelijker het contrast tussen hoog en laag gelegen woestijn dan in het Joshua Tree National Park. We zien hier prachtige rotsformaties. De lager gelegen Colorado woestijn in het oosten (910 mtr) en de hoger gelegen Mohave woestijn. In de Colorado woestijn zien we heel creosote struik. De Mohave woestijn is de natuurlijke omgeving voor de Joshua bomen, die in grote getale in de gehele westelijke helft van het natuurmonument worden aangetroffen. Hier hebben we gepicknicked en een verjaardag gevierd. Van hieruit was het nog 3 ½ u rijden naar Los Angeles. Omdat er onderweg relatief weinig te zien was, heb ik ook weinig gezien vanwege hele zware ogen. Hoe dichter we bij L.A komen hoe drukker het verkeer. Buiten de stad zien we heel veel fabrieken. Veel meer Aziatische (Chinese) dan wij zien in Europa. In het hotel aangekomen is alles weer snel op z’n plek brengen en om 7 u gaan we op weg naar de Farmers Market. We boffen dat onze gids Aaltje hier gewoond heeft en de weg overal prima weet te vinden. We gaan naar de Farmers Market. Dit is echt iets dat je gezien moet hebben. Allemaal eettentjes bij elkaar, met keuzes uit gerechten uit zoveel landen dat je niet weet wat je moet gaan eten. Echt een aanrader voor een bezoek. Dichtbij is ook een mooi winkelgebied. Na een lekkere koffie van Starbucks zijn we op weg gegaan naar het Griffith Observatorium. Deze was helaas gesloten maar van hieruit konden we uitkijken over een pracht verlicht L.A en op de rechterheuvel zagen we de naam Hollywood tegen de heuvel (in het donker). Het is inmiddels weer aardig koud geworden. Bij Griffith staat een prachtig beeld van James Dean. Na dit prachtig uitzicht nog een laatste bezoek. Nu in het centrum waar nog hoogbouw te zien is. We gaan naar het Music Centre waar 3 prachtige gebouwen staan. Voor de opera, symphonie en toneel. Placido Domingo is op dit moment in L.A. We zijn weer van 8 u ’s morgens tot 10 u ’s avonds onderweg geweest en zijn weer doodop (ondanks dat we zoveel in de bus geslapen hebben).

11 Mei. Stadtour in L.A.
Tot 1 u ’s middags hebben we een prachtige busrit gemaakt langs alle mooie bezienswaardigheden van L.A. De eerste mooie stop was in het Mexicaanse gedeelte. Hier staat het oudste huisje en kerkje van L.A. Er heerst een ontspannen Mexicaanse sfeer, en her en der hoor je van die mooie muziek. We hebben een prachtige muurschildering gezien van Mexico’s bekendste schilderes Frieda Kalo. Onderweg zien we veel kerken. Dan begint de rit langs alle dure winkels in Wilshire Boulevard, Rodeo Drive, Sunset Boulevard, Hollywood Boulevard. We hebben prachtige winkels gezien in hele leuke straatjes. Ook veel lege winkels vanwege de economische crisis. Het is niet alles goud dat hier blinkt. We komen ook langs grote stadions. In Hollywood maken we een wandeling langs het Kodak Theatre. Op straat zien we sterren met daarbij vermeld namen van beroemde filmsterren. Ook lopen er mensen rond die verkleed zijn als figuren uit beroemde films. Het ziet er allemaal uit als vergane glorie. We hebben door Beverly Hills gereden. Na Hollywood zijn we doorgereden naar de Universal Studios. Een aantal uit onze groep stappen hier uit. Anderen rijden met ons terug in de bus naar het hotel. Van hieruit vertrekken we rond 14:30 u in een hotelbus naar Manhattan Beach. We moeten er wel voor zorgen dat we op tijd terug zijn want om 18:30 u vertrekken we in 2 grote Hummer limo’s naar een restaurant waar Aaltje in het verleden gewerkt heeft.
Morgen gaan de meesten weer naar huis. Gelukkig hebben we op dit moment beter weer dan in Nederland. +/- 20 gr.C en volop zon. Wij gaan morgen door naar het Redondo Beach hotel waar we uit kunnen rusten van een boeiend maar ook zeer vermoeiende reis.

Hans

• 12 Mei 2010 - 13:58

Thea En Piet:

Je zult de komende dagen wel nodig hebben om tot rust te komen en alles te verwerken. Een prachtige reis! Geniet deze laatste dagen nog van elkaar en het weer (en neem wat zon mee naar nederland).

• 12 Mei 2010 - 19:55

Frans Donkers:

Geniet nog fijn een paar dagen en rust maar lekker uit.
    Het weer hier is ronduit pet/
    Gr. Frans en Ad