Wandelen in Coconut Grove - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Wandelen in Coconut Grove - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Wandelen in Coconut Grove

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

10 November 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

10 Nov 2011 Coconut Grove, Miami South.

Vandaag is het weer prachtig weer. We zijn de 1 naar het zuiden af gereden langs Downtown Miami.
We hebben er voor gekozen om vandaag te gaan wandelen in Coconut Grove. Een prachtige rustige wijk in zuidelijk Miami. Ook hier tref je nog hele hoge gebouwen aan maar ze staan meer verspreid en langs de South Bayshore Drive. We hebben de auto op de Grand Avenue geparkeerd. $ 5 voor de hele dag, met toezicht. Van hieruit zijn we de straat overgestoken en zijn bij Starbucks koffie gaan drinken. Zelfs de small coffee is nog te groot voor ons. De winkels en omgeving hebben wat trekjes van Spanje. De Spaanse taal heeft ook hier de overhand. Maar het is geen Art Deco district waar je wat meer Cubaanse invloeden tegenkomt. Via Mary Street zijn we de S Bayshore Drive in gegaan en zien meteen een prachtige jachthaven met mooie bootjes. Een prachtig gezicht. Het water is strak blauw en kalm. Af en toe vaart er een bootje langs. Langs de boulevard loopt een fietspad die zelfs tot Downtown gaat. Dit is een wel heel mooie manier om veel van Miami te kunnen ontdekken. We zijn langs het Coconut Grove Convention Center gelopen. Echt vergane glorie. Hier kwamen we een marshall tegen die volgens mij een prachtbaan heeft. In een golfkarretje reed hij langs de boten om deze in de gaten te houden. Achter het Convention Center was een opslagplaats voor boten. Hier worden ze tot 5 hoog opgestapeld. Van heel klein tot en met behoorlijke afmetingen. Tevens snelle boten in prachtig opvallende kleuren. Ook hier weer een Miami City Hall met een prachtig park er omheen. We zijn langs de opslagplaats gelopen en zijn uiteindelijk bij een leuk restaurant aangekomen met een prachtig uitzicht op een groot deel van de haven. Voor ons meerde een boot van de Amerikaanse kustwacht aan. De Federal Agents zagen er allemaal heel stoer uit. Bijna allemaal een kale kop met donkere zonnebril, zwarte polo en lichte broek, met daaraan bevestigd een gevaarlijk uitziend pistool. Na 12 u. liep het restaurant snel vol met mensen die waarschijnlijk in de buurt werken. Na uitgerust te zijn, zijn we weer verder gegaan richting het park van Coconut Grove over McFarlane Rd naar Main Hwy. Hier zien we weer de kleine winkeltjes en veel kleine restaurantjes. Via Fuller St en Commodore Plaza zijn we uiteindelijk weer bij onze auto uitgekomen. We zijn daarna via de 1 doorgereden naar Downtown Bayfront. Hier komen we in het gebied met de hele hoge gebouwen. Via de Garmin proberen we een parkeer mogelijkheid te vinden. Een bijna onmogelijke opgave. Uiteindelijk vinden we een mogelijkheid. $ 6 p. u. De auto gaat een lift in, en naar boven. De winkels in de grote gebouwen zien er niet uitnodigend uit. Daarom besloten we naar het water te lopen, het park in. Alles ziet er heel schoon uit. Je ziet er geen papiertje op de grond. We hebben nu uitzicht op de grote cruise schepen die vanuit Miami vertrekken. Dit is steeds weer een indrukwekkend gezicht. Na een uur en een paar minuten zijn we weer vertrokken. $ 12 armer. Via de 1 zijn we weer teruggereden naar North Bay Village om ons langszaam te gaan voorbereiden op onze bootreis vanuit Fort Lauderdale naar Half Moon Cay - Bahama,s, Grand Turk - Turks en Caicoseleilanden, Samana - Dominicaanse Rep., Willemstad -Curacao, Kralendijk - Bonaire en Oranjestad - Aruba. We zijn 21 Nov weer terug in Fort Lauderdale en zitten dan in een hotel in een andere wijk van Miami, Kendall. Tot nu toe hebben we prachtig weer gehad en genoten van Miami. Er is zo veel te zien.

• 11 November 2011 - 19:10

Mc:

whow jullie gaan bijna op de boot
    lijktt me heeeel mooi die gebouwen ik ga de foto,s zien

fijne vakantie

• 12 November 2011 - 21:36

Tine En Wim:

Zo de eerste week is volgens jullie berichten een echte vakantie c.q geniet week geweest , en met deze verhalen is er bij ons misschien toch wel een beetje spijt, maar ja zoals je weet de boot hè, maar ik hoop dat dat voor jullie net zo genieten wordt, met rustig en mooi weer.
    We volgen jullie reisverslagen.
    groetjes Tine en Wim