Miami Kendall en Pinecrest - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Miami Kendall en Pinecrest - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Miami Kendall en Pinecrest

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 November 2011 | Verenigde Staten, Miami

21 en 22 Nov Miami Kendall en Pinecrest.

Maandag 21Nov. zijn we om 7 u. 's morgens weer aangekomen in Fort Lauderdale. Het ontschepen gaat via een procedure. Je krijgt labels op kleur en afhankelijk van welke kleur ben je aan de beurt en mag je van boord. Wij waren bij de late lichting en rond 10 u. zijn we van boord gegaan, en weer langs de douane. Met de shuttle bus zijn we naar het vliegveld gereden en voordat we onze auto hadden was het tegen 12 u. Van Fort Lauderdale uit zijn we via de US 1 naar het zuiden gereden via Hollywood. Bij de Aventura Mall zijn we gestopt om natuurlijk te shoppen en te eten. Tegen 3 u. zijn we naar ons hotel gereden in zuid Miami. De wijk heet Kendall, en ons hotel Kendall Hotel & Suites. Het blijkt een hele goede keuze te zijn geweest om hier te boeken. We hebben een hele grote kamer met alles er op en er aan. Mooi zwembad, tennisbaan, mooi park met water. Naast ons hotel is een gigantisch groot ziekenhuis (Baptist Hospital). Na het uitpakken van de koffers zijn we naar de supermarkt gegaan. Het leek wel of heel Miami boodschappen moest doen na het werk. Wat een drukte in de winkel. Omdat we nu naar het zuiden van Miami gingen, zijn we er vanuit gegaan dat het hier minder druk zou zijn dan in het meer toeristische noorden. Dit blijkt echter niet juist te zijn. Ook hier gigantisch veel auto's en overvolle wegen. 's Avonds wat ge SMS-ed .
We hadden besloten om dinsdag naar het Vizcaya te gaan. Blijkt dit bij aankomst op dinsdag gesloten te zijn. Dan maar over naar plan B. Naar Miami West, het gebied rond het Biltmore Hotel, via de Coral Way. Dit is een gebied waar iedereen graag wil wonen. Prachtige huizen. Hele mooie tuinen. Weinig verkeer. Van wandelen houden de mensen niet die hier wonen. Voetpaden zijn moeilijk te vinden. Maar we hebben hier heel wat gewandeld. Echt genieten hier. Tegenover het Biltmore Hotel, op zich al een bezoek waard, staat een prachtige kerk. Hier is het een komen en gaan van toeristen. Na onze wandeling zijn we weer naar een heel ander gebied in Miami gereden, langs het enorme grote vliegveld midden in de stad naar de Miami International Mall. Na de wandeling door de Mall zijn we weer teruggereden naar het zuiden, nu naar de shop bij Sunset Place en Niketown. Hier geen overdekt centrum. Je loopt gewoon buitenom langs de winkels. Tegen 5 u. zijn we naar Monica en Alex in Pinecrest gereden via Red Road. Ook langs deze weg zien we hele mooie huizen en mooie bomen. Pinecrest is een hele mooie wijk. Ze wonen vlak bij de zee. Alex heeft een mooie buitenkeuken aan laten leggen en ontwikkeld zich nu als "chef". Hij heeft een heerlijke kip bereid. We hebben lekker gegeten, wat gekletst en zijn 's avonds tegen 11 u. weer teruggereden naar ons hotel in Kendall.

• 23 November 2011 - 16:46

Piet En Thea:

Eigenlijk niet voor te stellen, jullie in korte broek. Yolande had je niet de neiging om alle schilderijtjes recht te hangen?
    Super gezellige dag morgen.

• 23 November 2011 - 18:01

Alton En Margot:

Geniet nog maar de laatste vakantiedagen.Wat is het toch snel gegaan hé. Hebben weer van de verslagen genoten. Hier gaat alles zijn gangetje.
    Vrijdag komen Marina en Michiel ook al weer thuis.
    Hans alvast van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag.
    Goede thuisreis en tot snel weer hoors.

• 23 November 2011 - 18:05

Wim En Tine:

Jullie vakantie zit er bijna weer op.
    Zo te lezen hebben jullie weer veel gezien en leuk om bij bekenden langs te gaan.
    Hans alvast van harte gefeliciteerd en maak er nog een leuke dag van.
    Goede terugreis en tot horens.

• 23 November 2011 - 21:31

Leen En Anita:

Geniet er nog van, en Hans voor morgen een fijne verjaardag!
    Groetjes, Leen en Anita

• 24 November 2011 - 07:27

Nico En Marion:

Hans, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een hele fijne dag, maar dat zal wel lukken!
    Groetjes,
    Nico en Marion

• 24 November 2011 - 07:54

Helmie Willems:

Goede morgen/middag,

Hans, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!

Groetjes,
    Helmie Willems

• 24 November 2011 - 08:15

Mariska:

Hans, van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag.

• 24 November 2011 - 09:41

Esther Geerts:

Hoi Hans,

Gefeliciteerd !
    (En wij zijn helemaal niet jaloers ;-)).

Groet,

Esther

• 24 November 2011 - 09:42

Jolanda Van Bergen:

Hee Hans!

Van herte proficiat met diene verjeurdaag! 60 jaar!! Hiep hoi!

Geniet nog van je vakantie!
    Groetjes en tot volgende week!

Jolanda

• 24 November 2011 - 09:43

Dubble Collega Koos:

Hoi Hans, Proficiat met je 65e verjaardag. Nu je je pensioengerechtigde leeftijd hebt bereikt zal je je wel thuisvoelen in het Mekka van de pensionado's!

Océ heeft gemeend voor jouw verjaardag het volgende te doen:

Ook de eerste plaatsing bij de Gemeente Tilburg is een hele bijzondere. In de komende editie van het Océ Magazine meer hierover. Voor deze deal kreeg Roel Schepers, de verantwoordelijke account manager, van Océ-Nederland een gesigneerd PSV shirt. Océ-Nederland heeft dit shirt gekocht en de opbrengst hiervan gaat naar de Axel Foundation, een goed doel ter bestrijding van stofwisselingsziekten.

Fijne vakantie nog!

Koos Thenu

• 24 November 2011 - 10:10

Suzan Swinkels:

Hoi in Nuenen is alles goed.
    Op Bieveld 10 is een meisje geboren Lana...
    Hans een hele fijne verjaardag morgen.
    En de groetjes aan Alex en de rest.
    Tot gauw en geniet van jullie laatste
    vakantie dag.

Suzan en de rest.....

• 24 November 2011 - 10:20

Léon:

Hallo Hans,

van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag. Ik zien je maandag(!) weer en kan je dan persoonlijk gelukwensen en een stukje vlaai eten!

groet,

• 24 November 2011 - 10:42

Sjaak Jetten:

Hallo Jolande en Hans. Het enige ongemak tijdens deze reis is dat Hans nu bij de club van 60 hoort (als ik goed ben geinformeerd) Nog van Harte!

Groeten Sjaak

• 24 November 2011 - 10:48

Ruud Schouten:

Hans, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal, geniet van de gelegenheid en de locatie.
    Tot maandag.
    Ruud

• 24 November 2011 - 11:02

Cees Van Der Lans:

Hans van harte met je 60e verjaardag.