St. George Utah - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu St. George Utah - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

St. George Utah

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Juni 2013 | Verenigde Staten, Boulder City

30 Mei zijn we in alle vroegte met de trein vertrokken uit Eindhoven. Iets na 10 uur zijn we op Schiphol aangekomen. Samen met MC en haar vriendin. MC, nauwelijks thuisgekomen van een andere reis moest alweer meteen Beek en Donk achter zich laten om nu naar St.Petersburg te gaan. In de plaats waar ze woont kennen ze haar niet meer. Maar we gaan het nu hebben over onze reis. Precies op tijd vertrok het vliegtuig richting Minneapolis. Daar aangekomen hebben we weer de bloeddruk in bedwang moeten houden. We hadden niet veel tijd om de vlucht naar Las Vegas te halen, Maar de US beambten hebben alle tijd van de wereld. Gelukkig konden we na heel lang wachten zo het vliegtuig in naar Las Vegas. Daar zijn we na een wat turbulente vlucht precies op tijd aangekomen. We hadden vooraf alles besproken. Maar bij Alamo hadden ze niet de auto klaarstaan die voor ons bestemd was. Daarom hebben we een iets groter meegekregen. Na enige wachttijd kwam onze TomTom in de lucht,. Het schemerde al een beetje maar dat is in Las Vegas geen probleem. Er is overal licht. We hoefden niet te rijden naar ons hotel. Palace Station & Casino. Een beetje vergane glorie. Na het uitpakken van de koffers zijn we nog even in het Casino gaan kijken. Veel Aziaten, en oude dametjes achter de slotmachines. Daarom maar gaan slapen. Een wekker hadden we niet nodig. We waren om 5 u. 's morgens al weer wakker. Alle koffers weer omgepakt en op tijd gaan ontbijten in het hotel. Tegen 9 uur zijn we op weg gegaan naar de Hoover Dam, vlak bij Boulder City. De wegen zijn goed. En overal waar je onderweg kijkt zie je prachtige landschappen. Ofschoon je door een woestijnlandschap rijdt is er onderweg van alles te zien. Je mag niet hard rijden. Je zou onderweg alleen maar ZZ Top moeten luisteren. Daar alleen voor ga je hier met vakantie. Alles gaat hier zo relaxen. En volop zon en blauwe luchten. En een temperatuur waarvan je in Nederland alleen maar kan dromen. 35 gr.C. Schitterend. Je loopt de hele dag met een droge strot. En maar drinken onderweg. De Hoover Dam is indrukwekkend. Veel toeristen. Weer veel Aziaten. Maar wat is alles netjes verzorgd. Nergens rommel. Als je bij de Dam naar beneden kijkt naar de Colorado rivier zie je pas hoe diep het is. Indrukwekkend. Hier wordt stroom opgewekt voor vele steden in de omgeving. En met al die bulderende airco's is er heel wat stroom nodig. Van hieruit zijn we op weg gegaan maar de Valley of Fire. En zijn links langs het grote meer naar het Noorden gereden via de Temple Rock Road richting Lakeshore Road. Naar Echo Bay en Overton. Je moet om het park in te kunnen $ 10 betalen. Dan kun je dan 7 dagen voor door het park rijden. Het zijn hier echt hele grote afstanden. Maar onderweg kom je ogen te kort. Zo mooi. Paarden in het wild. Bergen met vele kleuren. We hebben veel foto's gemaakt. En iedere keer komt het meer met z'n mooie blauwe kleur terug. In de middle of nowhere zie je huizen in de woestijn, en naast het huis een boot. Dit kun je moeilijk vatten. Waar leven die mensen hier van? Als je het park weer uitgaat moet je eigenlijk de afslag pakken naar de Valley of Fire die heel bijzonder moet zijn. Maar omdat we gisteren een hele zware dag hebben gehad besloten we maar door te rijden naar St. George. Zo'n kleine 100 km nog te gaan. Maar nu niet meer binnendoor. Over de snelweg. Vlak voor St.George kom je in een schitterend berglandschap. Heel ruw allemaal. Niks geen groen. Ook hier weer kom je ogen tekort. Iets na 15 u. kwamen bij het hotel aan. Na het uitpakken zijn we gaan wandelen en winkelen. Dat laatste kun je hier goed. Misschien komen we hier later nog wel een keer terug. ( jaaaa, want nu heeft Hans alweer 2 shirts gekocht....) Ook hier weer veel Aziaten. Ze worden met bussen aangevoerd en krijgen dan misschien een uur om te winkelen. Ze gaan met grote snelheid door de Outlets . Niemand ontziend. Ook hier zien we een mondiaal verschijnsel. De vrouwen voorop door de winkel. En de mannen sjokkend er achter aan. St.George heeft mooie winkels en we hebben er voor gezorgd dat de lokale economie een opleving kreeg. In St.George staan een aantal hele mooie huizen op een soort Tafelberg. Van hieruit moet je een mooi uitzicht hebben over de vlakte. Voor ons is het heel goed toeven hier. Mooie huizen en winkels. Veel opvallende auto's. En een enkele vrouw in kledij die doet denken aan kledij van de Amisch. Maar dit zijn ze waarschijnlijk niet. Al met al hebben we weer een drukke en enerverende dag gehad en we hebben weer heel veel foto's gemaakt.

Gr.,

Hans

• 01 Juni 2013 - 06:26

Jolanda:

We hebben elkaar in Las Vegas net misgelopen. Was op dezelfde dag als jullie in Las Vegas en over de nieuwe brug bij de Hoover Dam richting Prescott ( Arizona) . Is goed heet hier , morgen de bruiloft en dan zondag terug naar Utah waar we jullie dan maandag verwachten.
    Tot dan!

• 01 Juni 2013 - 17:50

Erik:

Veel plezier en een mooie reis. Doe Jolanda en Steve de groetjes van mij

• 01 Juni 2013 - 21:06

Mieke:

Hallo Hans en Yolande
    Wat fijn dat jullie nu dan toch eindelijk eens goed weer hebben op jullie vakantie. Jullie komen toch geen windhozen tegen hoop ik hè? Want ik zag in de krant dat er ergens in Amerika op dit moment windhozen zijn en dat is dan geen pretje daar, ik hoop van harte dat dit jullie bespaart blijft!!
    Groetjes en tot de volgende keer, liefs, Mieke xx