Bryce Canyon en Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Bryce Canyon en Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon en Capitol Reef

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 Juni 2013 | Verenigde Staten, Torrey

Vandaag , 2 Juni 2013 zijn we rond 9 uur opweg gegaan van Kanab naar Bryce Canyon. Kanab leek een rustig klein plaatsje met 3.500 inwoners, maar het heeft toch wel een geschiedenis. En wel in de filmindustrie. In de perfide van John Wayne werden er in het begin van zijn carriere cowboy films opgenomen in Holywood. Toen echter de kosten voor het maken van deze films de pan uitrezen ging men naar Kanab. Hier zijn o.a films opgenomen met Frank Sinatra, Sammy Davis Jr. etc. Maar goed, vandaag hadden we ons voorgenomen Bryce Canyon weer eens te verkennen. Na ongeveer 1 1/2 rijden kwamen we er aan. Het was weer lekker warm, dit in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Toen was het hier berekoud. Eerst wat te eten en te drinken kopen en daarna opweg naar Sunset point. We besloten om " The worlds best 3 mile hike" te doen. De Queens/Navajo loop. We moesten een hoogteverschil van 183 mtr zien te overbruggen. Deze wandeltocht werd druk bezocht. Het was heel bijzonder. We hebben ongelooflijk veel foto's gemaakt. Maar zoals altijd zat het venijn in de staart. Tegen het einde van de tocht moesten we omhoog klimmen. Bij een temperatuur van boven de 30 gr. C. En dan zie je het verschil tussen een dagje winkelen in een gekoelde Mall, met liften en bankjes waar je rustig kunt zitten om naar de mensen te kijken. Nu was het totaal anders. Het hoofd werd met de seconde roder.. De dorst sloeg al bij de afdaling toe. Bij het klimmen moest er om de paar meter gestopt worden. Ook hier weer foto's gemaakt. Maar ik weet niet of deze geplaatst mogen worden. Enfin, we hebben het gehaald. Maar een volgenden wandeling zat er niet meer in. Dan maar op weg naar onze volgende halte. Het plaatsje Torrey. Hier zijn we terecht gekomen vanwege de Capitol Reef. Onderweg reden we door Mormonen land, en dan ook nog op zondag. Er was werkelijk niemand op straat. Maar bij de kerken stonden genoeg auto's. We reden weer door een prachtig afwisselend landschap. Onderweg heel veel koeien gezien. Vlak voor Torrey besloten we om eerst naar het park te rijden, en daarna naar het hotel. Geen verkeerd besluit. Het was te warm om te wandelen dus besloten we om met de auto de Scienic Drive te doen. Je waant je op een andere planeet. Een heel woest landschap. Weer anders dan we tot nu toe gezien hebben. Woeste bergen met weer heel veel kleuren. Tegen 5 uur zijn we bij het hotel aangekomen en hebben tegenover het hotel in een restaurant met prachtig uitzicht op de bergen lekker gegeten. Maar wat krijg je hier toch veel te verobberen. Dus maar weer uitbuiken. En zitten genieten van de vele mannen op leeftijd die zich helemaal uitleven op hun motoren. Het was weer een mooie warme en enerverende dag. Morgen op naar Park City.

Gr. Hans