Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Het doel van vandaag is om op pad te gaan naar de Grand Canyon. We zijn redelijk vroeg opgestaan omdat het weer 35 gr.C zou worden. Overal rond Page zie je borden dat er voor de US 89 een omleiding geldt. Blijkt dat er 20 Februari van dit jaar er een aardverschuiving is geweest ongeveer 25 miles ten zuide van Page waardoor 23 miles van het weggedeelte afgesloten is tussen Bitter Springs en de US98. In eerste instantie wilden we de north rim bezoeken maar toen we de afstanden zagen op de kaart besloten we dit maar toch niet te doen en zijn we dezelfde weg, maar nu teruggereden richting Tuba City. Vanwege vaderdag had Radio Navajo Public Service wederom prachtige muziek uit de jaren 60. Met tussendoor prachtige songs van Indianen. Echt een genot om naar te luisteren en heel relaxed te rijden en te genieten van de omgeving.Na ongeveer 2 uur rijden zijn we in Tuba City aangekomen en zoals gewoonlijk de laatste dagen zijn we naar Mc Coffee gereden voor de gratis Wifi zodat we nog even met het thuisfront contact hadden. Vanuit Tuba is het nog een hele rit naar de south Rim. We hebben dit gereden via de 64. Na Tuba veranderde het landschap in een maanlandschap. Vanwege de hitte was er geen grassprietje meer te ontdekken. Ondanks dat is het toch genieten van de afwisseling en af en toe mooie vormen van de rotsen. Nu niet meer rood maar meer gebroken wit. Langs de weg zien we nu de eerste borden die er op wijzen dat we de Canyons naderen en dat er af en toe mooie foto's te maken zijn. We zijn een enkele keer gestopt en wat je te zien krijgt is echt fantastisch. Maar je moet geen hoogtevrees hebben want je kijkt weer heel diep naar beneden. Waar nog net een lege zijrivier van de Colorado zichtbaar is. Tegen half twee komen we bij het Park aan en kunnen wederom dankbaar gebruik maken van onze Nationale Pas. DIrect na binnenkomst bij de Oostingang krijg je na slechts een paar minuten al een van de hoogtepunten te zien bij Desert View. Ik heb het gehad over hoogtevrees. Maar hier sta je op 2.267 mtr hoogte en kijk je recht naar beneden. Honderden meters diep. Via een mooie weg, de Desert View Drive, die langs de Canyon loopt, heb je regelmatig mooie uitzichten. Het staat allemaal met borden aangegeven. BIj Moran Point zijn we nog een keer gestopt. Prachtig uitzicht. Daarna doorgereden naar Grandview Point. Mensen wat een drukte hier. We konden na een paar keer rondjes gereden te hebben op de parkeerplaats de auto kwijt op parkeerplaats 3. Het is Zondag en Vaderdag, dit zal hierin misschien een rol spelen. In 2010 zijn we hier ook geweest,. We hebben de indruk dat er intussen veel bijgebouwd is om de toeristen te kunnen gerieven. Ik vond Page met 3 miljoen bezoekers per jaar al indrukwekkend, maar hier moeten veel meer toeristen komen. Je kunt je auto op een parkeerplaats laten staan en per bus de bezienswaardigheden bezoeken. Allemaal perfekt georganiseerd. Rond een uur of 4 vonden we het wel genoeg. Ook door de warmte. Nu ons hotel zien te vinden. Het adres was onbekend in de TomTom. Maar de reisleidster had de kruisingen van de wegen ingegeven dus het moest wel goed goed. Ruim een uur rijden nog via de 64 naar de Grand Canyon Inn in Valle (Williams). We waren al een tijdje onderweg toen we Valle inreden. Plotseling zagen we het Fred Flinstones Park. Verrek, zei ik (pardon), maar hier zijn we in 2010 al een keer geweest. Ons hotel was toen aan de overkant van de weg. Dat is toevallig. Volgens de TomTom zouden we nog een half uur moeten rijden. Geen probleem. We genoten nog van het uitzicht en de muzie. Na een half uur rijden komen we in Williams aan. Bij de kruising. Geen hotel te zien. In TomTom ook nog bij de nuttige plaatsen gekeken. NIets. Dan maar de hotelbevestiging er bij gepakt. Hier staat namelijk iedere keer een plattegrondje op. Tot mijn grote verbazing staat aangegeven dat het hotel recht tegenover Fred Flinstones is. Godver..... Weer een half uur terugrijden. En inderdaad. Bij aankomst bij het hotel kwam het allemaal heel vertrouwd over. Fred stond er nog steeds. Tegenover het hotel is een air museum. Met prachtige oude vliegtuigen.

Ps het uploaden van de foto's is gisteren weer gelukt. Dus bij de verslagen gezet.

Gr., Hans