New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

New Orleans

Door: HansGoedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 November 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Donderdag ochtend 30 Oktober in alle vroegte opgestaan. Rond 5 uur op Schiphol. Iet te vroeg. Precies om 9.15 u vertrokken we naar Atlanta. Een vlucht van 9 1/2 u. Lang stilzitten dus. Alles ging voortvarend. Ook weer precies op tijd in Atlanta aangekomen. Nu ervaren we de eerste verrassing. Het inchecken bij de dounane gaat nu digitaal. Je moet je paspoort en gegevens invoeren bij een informatie paal. Daarna ga je naar de beambte. Alles gaat daarna vlotjes. De man kon zien dat we al een paar keer Amerika waren binnengekomen. We hadden maar 1 1/2 om naar een andere terminal te gaan. Ook dit ging heel snel in een monorail die 6 terminals afgaat. Prima verzorgd allemaal. De vlucht naar New Orleans was overboekt. Eerst kon je als je vrijwillig de volgende vlucht zou nemen $ 300 Delta krijgen. Een tijd later zelfs $ 400. Geen vrijwilligers. We zijn op tijd aangekomen na een vlucht van ongeveer 1 u. Snel de auto gehaald en naar het hotel gereden. Een rit van 25 km, naar het middelpunt van het zakencentrum. Je zit voor je het weet weer op een weg met 5 tot 6 banen. Wegen onder je, en wegen boven je. Als je net zo'n reis achter de rug hebt valt dit niet mee om hier te rijden. We kwamen op het juiste moment bij het Doubletree hotel aan. Verder konden we niet. De wegen waren afgesloten vanwege Halloween. We konden nergens parkeren. Het werd dus valetparking. $ 39 per dag. Vlug de koffers naar de kamer gebracht en terug de weg op voor de parade. Het is net Carnaval in de zomer, onder palmbomen. Veel muziek en dans. En lawaai vanaf de buggy's en politieauto's. Er werd veel snoep van de praalwagens gegooid zodat de kinderen continu snoep van de weg af konden oprapen. Na iets meer dan een uur was de voorstelling afgelopen en zijn we gaan slapen. Total loss waren we. Vrijdag zijn we vanuit het hotel direct de Franse wijk ingewandeld. Hier hebben we de hele dag gewandeld. Dit is een prachtig wandel gebied. Het weer is perfect. +/- 25 gr.C en veel zon. We zijn naar de prachtige Cathedraal gewandeld. Er was net een begrafenis gaande. De klep van de kist was nog open. Er waren slechts een 4-tal mensen voor deze eredienst in een gigantische Cathedraal. En voor de kerk stond een hele grote limo. We zijn tegenover " eethuis van New Orleans" gaan eten. Place du monde. Hier stonden 2 rijen van dik 20 mtr van mensen die hier naar binnen wilden. Hebben we dus niet gedaan. Na het ontbijt de wandeling vervolgd en hebben hele mooie dingen gezien. Heel veel verklede mensen vanwege Halloween. Maar het mooiste was toch de straatmuziek. Echte artiesten waren het. We hebben ook relatief veel zwervers gezien. Veelal jonge mensen met een hondje. 'S Avonds was het weer groot feest op straat. Wij zijn echter uit gaan eten bij Chris. Hier serveren ze de beste biefstuk van Amerika. Het wordt klaar gemaakt in een oven van rond de 1000 gr. C. Het smaakte prima. We zijn op tijd gaan slapen. Het is nu zaterdag ochtend en we zijn op weg naar Jackson. Het heeft ons meer dan 1 1/2 u gekost om New Orleans uit te komen. Het is inmiddels steen koud geworden door een Arctische storm. Maar alle wegen in het centrum waren afgezet vanwege de Marathon. De sfeer in de auto werd hier niet beter van. Nergens een omleidingsroute aangegeven, en alle zijstraten afgesloten. Een complete ramp was het. We hebben hierdoor onnodig veel tijd verloren. Nu zijn we onderweg naar Baton Rouge op doorreis naar Jackson. We zijn onderweg bij de Mac gestopt voor de plaspauze en de koffie. Gr., Hans

• 01 November 2014 - 18:14

Nico En Marion :

Hoi Hans en Yolande,
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en verheugen ons op de rest van de verslagen.
    Goede reis verder en heel veel plezier. Geniet ervan!
    Groetjes, Nico en Marion