Nashville. Music City - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Nashville. Music City - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Nashville. Music City

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 November 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Na de wandeling door Memphis gisterenochtend is Yolande 's middags naar bed gegaan vanwege de griep. Onderweg hadden we van alles gekocht in de winkel. Je kunt hier allerlei middelen kopen voor redelijke prijzen zonder dat je hiervoor eerst naar de dokter moet. Na heel veel slapen zijn we vanmorgen in al weer een iets betere conditie vertrokken naar Nashville. Een afstand van ongeveer 340 km over de Music Highway . Dit schiet lekker op. Bij vertrek zien we nog steeds bomen met groene bladeren. Gaandeweg de trip zien we de bladeren van de bomen waaien. We komen in een ander gebied. Het begint steeds meer op de Eifel te lijken. Na onze koffiepauze bij de Mac in Jackson zien we een serieus ongeluk op de andere weghelft. Een personen auto moet meerdere malen over de kop zijn gegaan. De auto was aan alle kanten ingedeukt. Dit had een gigantische file tot gevolg. We zien de hele weg heel veel vrachtverkeer, beide richtingen uit. Het is een drukke weg. Het vele vrachtverkeer moet ook te maken hebben met de economische situatie van dit moment. Vlak voor Nashville begint het aantal banen weer toe te nemen. Het adres van het hotel is niet duidelijk aangegeven. We komen bij het verkeerde Best Western hotel aan en moeten weer terug de snelweg op. Nog een km of 20 te gaan richting Knoxville. Men had ons verteld dat het hotel vlakbij een grote Mall ligt, de Opry Mill. Ik kon de TomTom nu uitzetten, want sommigen gaan op de lucht af als er sprake is van een Mall. We reden er zo naar toe. Larissa, waarom ben je niet meegekomen? Je kunt hier zo fijn shoppen. We zijn bij de winkel voor buiten activiteiten naar binnen gegaan. Je ziet hier prachtig opgezette beesten (beren, herten, kalkoenen etc). Ook is er een aquarium met prachtige vissen. Deze heb ik nog nooit gezien. We zijn onderweg ook weer een Disney winkel tegengekomen. Tegen het einde van de middag zijn we in het hotel aangekomen. We zitten nu dicht tegen de Grand Ole Opry aan. De muziektempel van de muziek. Hier treden alle grootheden op. Dit is het Mekka van de country muziek. Hank Williams, Willie Nelson, Dolly Parton. We zien alleen maar hotels in de omgeving. Vanavond hebben we in Logan's Roadhouse gegeten. Een grote eetschuur. Hier kun je heel vlug, goed eten (BBQ) tegen een redelijke prijs. Het is dinsdagavond en het zit helemaal vol. Het bier (bevroren) was heerlijk. Een groot glas voor $ 2.25. Waarschijnlijk gaan we morgenavond terug. Gelukkig gaat het met Yolande beter (gezien het gebruik van de creditcard).

Gr., Hans