Lissabon 16 mei 2017 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Lissabon 16 mei 2017 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Lissabon 16 mei 2017

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Mei 2017 | Portugal, Lissabon

Beste lezers,

Wij zijn vandaag op een enerverende manier begonnen aan onze rondreis in Portugal. Vroeg op om 4 uur. Om 5 uur naar het vliegveld. Snel de koffer inchecken en een kopje koffie drinken. Om een uur of 7 zijn we vertrokken op weg naar Lissabon. Alles verliep gladjes. Bij aankomst in Lissabon even wachten op de koffer en dan de informatie ophalen van de hotels, en de huurauto ophalen. Bij de "Arrivals" niemand te zien. Er staan heel veel mensen met borden, maar niet met onze naam erop. Dan maar eens navragen bij deze mensen. Nog eens langs de borden lopen, navraag doen en nog een keer. Niemand te vinden. Op naar de contactpersoon voor het ophalen van de huurauto. Deze stond op de afgesproken plek maar hij wist niets van hotels. Nog maar eens rondlopen, bij mensen met borden navraag doen. Niets. Daar sta je dan. Je gaat 10 dagen van plaats naar plaats, en je hebt geen hotel. Dan het opgegeven noodnummer bellen. Na 1 tik gaat het nummer op halt. Nog een keer, en nog een keer. Het is al warm in Lissabon maar door deze situatie werd het niet beter. Dan maar het thuisfront bellen. Ze heeft meteen de reisorganisatie gebeld. Na ettelijke keren bellen kregen we de informatie dat alle bescheiden op kantoor van de huurauto zou liggen. Dan maar daar naar toe. 3 Km buiten het vliegveld. Met de shuttle. Daar het hele verhaal weer uitgelegd. Men wist van niets. Vlug een mail naar de reisorganisatie gestuurd om hen in ieder geval in gebreke te stellen. De mensen van het verhuurbedrijf vonden het heel vervelend en zijn samen met ons op zoek gegaan naar de Portugese maatschappij die dit moest regelen. Uiteindelijk via het hoofdkantoor in Faro hadden we succes. Het heeft even geduurd maar we kregen via via een adres van het hotel dat voor ons geboekt was in Lissabon. Daar naar toe gereden. Bij aankomst hadden inmiddels via een bericht de andere informatie gekregen. Inmiddels zijn we dan een paar uur verder en te vroeg bij ons hotel. We zijn in de buurt gaan eten en daarna aan onze gebruikelijke wandeling begonnen om even stoom af te blazen. Inmiddels was de temperatuur opgelopen naar 30 graden. Niet te doen als je net uit de winter komt. Via de Av de Roma zijn we de Estados Unidos da America ingelopen om uiteindelijk bij de stierenvechters arena uit te komen. Pr de Touros. Omgetoverd tot muziektempel. Daarna teruggewandeld naar het hotel om even bij te komen. Gelukkig hebben we een prachtig grote kamer in Hotel Roma. Vanavond nog even wat rondwandelen in de buurt en wat eten. En dan gaan dromen over de prachtige reis die ons te wachten staat.

• 16 Mei 2017 - 21:59

Piet En Thea:

Wat een verrassing! Wij wisten niet dat jullie dit van plan waren.
    Heel veel plezier daar in het Portugese. Komen jullie ook in Evora? Zo ja, gaan dan zeker naar de Capela dos Ossos.