Jackson Hole Wyoming - Reisverslag uit Dawson Creek, Canada van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Jackson Hole Wyoming - Reisverslag uit Dawson Creek, Canada van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Jackson Hole Wyoming

Door: Hans Goedhart.

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 September 2018 | Canada, Dawson Creek

Hallo allemaal,

Vanmorgen scheen de zon weer allervriendelijkst. Het was nog een beetje fris, maar de zonnebril moest op. We zijn op de 20 begonnen richting Island Park. Een fijne snelweg die we helemaal af moesten rijden tot Ashton. We zijn bewust niet door Yellowstone gereden omdat we op wilden schieten en we Yellowstone al gezien hebben. Het landschap is aan het veranderen. We rijden nu Idaho binnen. Er zijn steeds minder bergen en meer hele grote vlaktes. We zien natuurlijk veel toerisme. Watersport en m.n mogelijkheden voor paardrijden in de natuur zien we steeds vaker. Graan neemt nu de plaats in van koeien. We zien enorm uitgestrekte velden en machines. De silo's mogen er wezen. Gigantische afmetingen hebben deze. De soja velden zijn er ook te zien.
Na Ashton rijden we via prima binnenwegen door naar Driggs en de Teton Pass.
Driggs is een alleraardigst plaatsje. Mocht je ooit deze plaats aandoen bezoek dan het Visitor Center. Men is er in geslaagd om in een beperkte ruimte veel interessante bezienswaardigheden en feiten van de omgeving te tonen. De ontvangst is bijzonder vriendelijk. Wat je zeker niet moet overslaan is een bezoek aan Rise Coffee House.
Het is een stuk rijden over de Teton pas naar Jackson. Maar het is meer dan mooi. Het is behoorlijk klimmen. Boven gekomen hebben we eerst een boterham gegeten en genoten van het uitzicht op de vallei beneden.
Omdat we een afslag gemist hebben zijn we doorgereden naar Jackson. Het was bijzonder druk op de weg. Het is Labor Day. De mensen hebben een lang weekend.
Omdat we een paar jaar geleden ook in Jackson zijn geweest kwamen herinneringen weer boven. Veel in het stadje is nog hetzelfde, maar in de omgeving zien we nu prachtige fietspaden. Er wordt nu volop gefietst. Wat een vooruitgang! Nu nog voet/wandelpaden aanleggen.
Omdat we te vroeg waren voor het hotel zijn we doorgereden naar het NP Grand Teton. We zijn het Park niet ingegaan maar hebben iets voor de ingang de Moose - Wilson route gekozen. Een smal weggetje van niet altijd een goede kwaliteit. We hebben 1 verdwaalde Moose gezien, maar zijn uiteindelijk uitgekomen in Teton Village. Een ski oord waar in de zomer ook van alles te doen is. Je kunt er met de mountain bike naar boven met de skilift, en dan met een grote snelheid naar beneden. Dit wordt veel gedaan. Vanavond is hier een marathon.
Wat ons de afgelopen dagen is opgevallen, is dat al dagen de vlaggen halfstok hangen. Men heeft enorm veel respect voor de overleden Aretha Franklin en m.n voor John McCain. In een van onze reisverslagen over Vietnam hebben we nog gesproken over het bezoek aan Hanoi Hilton. Dit heeft destijds een enorme indruk op ons gemaakt. John McCain heeft hier destijds gevangen gezeten.
We hebben zojuist een wandeling gemaakt en zijn de bekende toegangen van het park in het centrum weer tegengekomen. En voor de winkel vlakbij staatbuiten de enorme Moose, en binnen de hele grote beer. Hier staan we weer mee op de foto. Het wordt nu ook weer langzaam tijd voor de korte broek.

Gr., Hans