Denver Colorado - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Denver Colorado - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Denver Colorado

Door: Hans Goedhart.

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 September 2018 | Verenigde Staten, Denver

Hallo allemaal,

Gisterenmorgen zijn we iets later weggegaan dan normaal. De lange ritten zitten erop. We moeten richting Denver voor onze terugreis. Omdat we goed in de tijd zitten besloten we om naar de Outlets te gaan in Loveland.
Na Estes Park wordt er flink aan de weg gewerkt. We moeten langzaam rijden. Te hard rijden levert een dubbele boete op. De omgeving waarin we rijden is echt schitterend. We zien nog een groep Bighorn schapen tegen de berghelling. Prachtig om te zien. Daarna verder op weg naar Loveland. In Loveland zien we weer het prachtige meer waaraan schitterende huizen liggen. Als we bij de Outlets aankomen schrikken we toch wel een beetje. Er is heel weinig te doen. Er zijn nauwelijks auto's op de parkeerplaats. Een aantal winkels zijn gesloten en een paar winkels zijn veranderd in religieuze ruimtes. Vreemd om te zien. We hebben er geluncht en zijn daarna doorgereden naar Westminster. We waren redelijk vroeg bij het hotel maar konden gelukkig door naar de kamer. De lucht werd steeds donkerder en het begon lekker te regenen. Dan maar iets lezen en de oogjes af en toe dichtdoen. 's Avonds zijn we op familiebezoek gegaan.
Vandaag zijn we met het openbare vervoer naar Denver gegaan. In Westminster zien we een nieuw station voor een Park & Ride. Als we er aankomen gaat de de trein net weg. Omdat we nu 1 u moeten wachten gaan we een wandeling maken in het mooi aangelegde park. We zien er een mooie witte reiger. We kopen een dagkaart voor $ 5.20 en voor de 65 plusser $ 2.60. Hiermee kun je overal mee in de trein en bus, behalve er mee naar het vliegveld. Dat is iets duurder. Bij aankomst in Denver zien we het hele mooie en oude station. Van buiten, en m.n van binnen de moeite waard om te bekijken. De grote trekpleister is 16 th Street. Als je niet van wandelen houdt kun je instappen in de bus die je gratis vervoert in deze lange winkelstraat. Denver heeft de toerist veel te bieden. Je kunt er fietsen, naar het Clyfford Still Museum, de Coors Brewery Tour, Art Museum, de botanische tuinen, de Munt, en Museum of Nature & Science. En niet te vergeten de Zoo. Wij zijn met de bus naar het Cherry Creek Shopping Center gereden. Buiten staan auto's voor de liefhebbers van vooral sportieve Europese modellen. Binnen ziet het er heel netjes uit. Ook hier missen we de bezoekers. Het is er relatief rustig. We zien wel de winkels van de hele dure merken. Daarna met de bus weer terug richting 16th Street, en terugwandelen naar het station. We hadden geluk. We konden nog net instappen, en de trein reed meteen weg. Dit scheelt toch mooi een half uur wachten. Het is prachtig wandelweer geweest en we hebben mooie objecten gezien. Maar ook minder mooie zaken zoals bijvoorbeeld zwervers, en vreemde figuren. Met 1 van hen raakten we in gesprek. Volgens hem had hij veel van de wereld gezien, en had hij in heel veel dure sportauto's heel hard gereden. Hij wist veel over Europa te vertellen, en zeker ook over Nederland. Je weet echter niet wat je er van moet denken. Eten wilde hij niet aannemen, alcohol was wat anders. Het leek me een hele slimme vent, maar iets klopte er niet.

Morgen afscheid nemen van de familie en vroeg naar bed.