Park City - Reisverslag uit Park City, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Park City - Reisverslag uit Park City, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Park City

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 Juni 2013 | Verenigde Staten, Park City

Gisteren zij we op weg gegaan richting noorden. Wehadden zon'n 350 km af te leggen. Bij het hotel stonden een aantal groepen klaar om met de motor door de omgeving te rijden. Dit is een ideaal gebied om met de motor doorheen te gaan. Je ziet niet alleen de mannen op de motor maar ook stevige dames. Bij het vertrek hebben we een hele tijd achter zon'n groep gereden. Een prachtig gezicht. En ze houden zich goed aan de snelheid. Dit komt goed van pas in de kleine plaatsen waar we doorheen rijden. Voordat je het dorp inrijdt moet je de snelheid aanpassen. Af en toe staat er een politieauto verdekt opgesteld om je te bekeuren. We hebben de eerste helft van de rit over 1 lange rechte weg gereden. We hebben weer hele mooie landschappen gezien. Heel afwisselend. Vlak voordat we de snelweg op zijn gereden hebben we nog even koffie gedronken. Daarna op richting Salt Lake City. De wegen die we tot nu toe gezien hebben zijn allemaal prima in orde. Vlak voor Salt Lake wordt het weer drukker op de snelweg. In Salt Lake hebben we de afslag genomen richting Park City. We dachten dat we al hoog zaten, maar het kan nog hoger. We zien sneeuw op de toppen van de bergen en komen langs een mooi meer. We zijn vanuit een woestijn gebied ineens in Klein Zwitserland terecht gekomen. Prachtig allemaal. In Park City de weg ingeslagen naar het huis van Steve en Jolande. Vroeg in de middag zijn we hier aangekomen. En nog steeds mooi weer. Nadat we even bijgepraat hebben en de koffers naar de kamer gebracht zijn we naar de winkels gereden om boodschappen te doen. Daarna zijn we doorgereden naar Deer Valley. We zitten in een skigebied en zien heel veel hotels en prachtige huizen. Vaak een vakantiehuis van mensen die alleen voor een vakantie hier naar toe komen. In het centrum wordt flink verbouwd. De toeristenindustrie bloeit welig. Hier geen kenmerken van een economische crisis. In tegendeel. We blijven genieten van alles wat we tot nu toe gezien hebben. 's Avonds na het eten nog een wandeling gemaakt door de prachtige wijk. En daarna vroeg naar bed.

Gr., Hans

• 04 Juni 2013 - 16:57

Swinkel:

Hoi Hans en Jolande,

Fijn dat het allemaal goed verloopt en mooi weer hebben.
    Bij ons begint het nu ook de goede kant op te gaan... eind van deze week 25 graden.
    Wij zijn er weer aan toe.
    Nu is het 20 graden en zonnig.... daar zijn we al heel blij mee.
    Gisteren Marloes nog gezien.
    Nog heel veel plezier en bedankt voor de leuke verhalen.

Groetjes uit Nuenen.