Zion en Bryce National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Zion en Bryce National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Zion en Bryce National Park

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 Mei 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Donderdag 6 Mei,

vandaag zijn we om 8 u. vertrokken uit Las Vegas. De temperatuur was nog aangenaam maar de wind was stevig. Na 1 1/2 u. kwamen we in St. George aan. Een leuk stadje. Van hieruit zijn we doorgereden naar Zion National Park. Van Nevada zijn we in Utah terecht gekomen. Het land van de Mormonen. Niet alles kan meer. Alcohol is nu moeilijk verkrijgbaar. Vanuit de vlakte van de woestijn komen we nu in bergachtig gebied, met steeds andere soorten en kleuren van bergen. Bij de grensovergang rijden we door een pittoresque dorpje, Springdale genaamd. Het ziet er allemaal heel leuk uit. Van hieruit rijden we naar het Zion Park. De bergen hier zijn werkelijk schitterend. We zien nu ook ineens een bus vol Russen. En hier komen we ook Belgen tegen. Maar de natuur om ons heen is schitterend. Jammer dat we geen foto's kunnen laten zien. We hebben hier een wandeling van een klein half uur in de bergen gemaakt naar een kleine waterval. Tegen 14 u. rijden we weer aan richting Bryce Canyon. Het landschap onderweg is schitterend en zeer afwisselend. We hebben inmiddels heel veel foto's gemaakt. Als we bij Bryce Canyon aankomen is de temperatuur inmiddels gezakt naar 10 gr. C. Steenkoud door de stevige wind. Maar vrienden wat een uitzicht. Wat kan de natuur mooi zijn. Ook hier hebben we aan de lopende band foto's gemaakt. Je komt ogen te kort. Zo mooi, maar oh oh zo koud. Bij het vertrek uit Las Vegas was het warm. Daarop ben je gekleed. Maar als je hoog op de heuveltop staat in de korte broek, bij 10 gr. C vlucht je zo de bus weer in. Op deze manier raak ik mijn verkoudheid niet kwijt. We hebben vandaag zoveel mooie panaroma's gezien. Zoveel mooie bergen met prachtige vormen en kleuren. Wat je ziet onderweg is heel moeilijk onder woorden te brengen. Je moet hier gewoon een keer terug gaan, maar dan meer tijd hiervoor uittrekken. 's Avonds gaan we bij Ruby's eten. Een heel lekker buffet voor weinig geld. Blijkt dat een van de mede reizigers nog bijna familie van Yolande is geweest. De wereld is heel klein.
Nu gaan we weer lekker slapen want na al die indrukken zijn we weer bekaf. Morgen moeten nog eerder vertrekken dan de andere dagen.

Groetjes,

Hans

• 07 Mei 2010 - 06:41

Nico En Marion :

Dat jij ondanks dat drukke programma iedere keer nog zo'n uitgebreide reisverslagen kunt schrijven! Leuk om te lezen. Hier wordt het vandaag maar 9 graden. Fijne vakantie nog en we hopen voor jullie dat de euro snel weer stijgt!
    Groetjes, Nico en Marion

• 07 Mei 2010 - 08:33

Mieke:

Ja inderdaad de natuur is prachtig daar, ik heb daarna nog vaak mooie dingen gezien maar nooit meer zo mooi als in die prachtige reis. Wij waren er in de zomer, dus toen was de temperatuur overal heerlijk, dat is wel jammer voor jullie dat het nu zo koud is, dan is het toch anders, maar goed, zoals je al schreef je moet inderdaad nog eens wat meer tijd uittrekken om alles rustiger te bekijken ja. Ik zou daar zo nog een keer terug willen, zo'n mooi land en inderdaad zo afwisselend dat landschap, ongelooflijk met een uur ziet alles er echt heel anders uit daar, zo mooi!!!en inderdaad geweldig Hans dat jij elke keer weer de moed hebt om, ondanks die hele lange dagen, ons toch weer mee te laten genieten, heel fijn!! net alsof ik het allemaal weer beleef, ga zo door haha, gr lfs m

• 07 Mei 2010 - 18:08

Thea En Piet:

Heel mooi verslag Hans. Wat bedoel je met "bijna familie geweest"?

• 07 Mei 2010 - 20:02

Mc:

WHOW prachtig verslag !!!
    ik ben alles aan het lezen ik heb net alles van trudi gekregen want ik krijg jullie mail niet
    hans zou je me kunnen toevoegen
    HEEL VEEL PLEZIER