Laatste dagen in Los Angeles - Reisverslag uit Redondo Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Los Angeles - Reisverslag uit Redondo Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Los Angeles

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 Mei 2010 | Verenigde Staten, Redondo Beach

11 Mei Los Angeles.

Na de ochtend busrit zijn we ’s middags met de lokale bus naar Manhattan Beach gegaan. De bus was van binnen helemaal ingericht met houten banken. Voor $ 5 p.p zijn we op en neer gereden. Maar aangekomen bij de Beach waaiden we uit onze kleren. Zo waaide het. We hebben ongeveer een uur gewandeld en zijn nog even naar de lokale markt geweest, maar vanwege de wind zijn we snel terug gegaan naar het hotel. Aaltje zou voor de avond 2 stretched Hummer limo’s regelen voor 40 personen en ze had het weer goed voor elkaar. Iedereen moest natuurlijk op de foto bij de 2 lange auto’s. Daarna zijn we gaan rijden. Naast de 2 limo’s had onze chauffeur geregeld dat er ook champagne was voor een ieder. Het was een gezellige boel in de auto. Daarna zijn we met z’n allen in een restaurant gaan eten waar Aaltje in een eerder leven nog serveerster is geweest.
Onnozel als we zijn hebben we bier besteld. Klein glas. Komen er toch glazen bier zo groot als in Nederland de doopfontijnen zijn. Bijna niet te tillen zo zwaar. Na het eten nam Cor het woord. Hij bedankte namens iedereen Aaltje vanwege haar inzet voor ons allen, en de manier waarop zij ons gedurende de rit met haar Amerikaanse tongval heeft toegesproken. Een heel bijzondere vrouw die ons vol overgave de liefde voor de natuur heeft bijgebracht. Zelf waren wij zeer onder de indruk van haar vitaliteit en positieve levensinstelling.
Dat iemand op deze leeftijd dit nog allemaal doet. En wij maar zeuren in Nederland dat wij eerder met pensioen willen. Geen van ons wil wachten tot de 65 jarige leeftijd. Heel veel respect voor de wijze waarop Aaltje onze deze rondreis heeft bijgestaan.

12 Mei. Ochtend rit Santa Monica. ‘s Middags naar ons hotel in Redondo Beach.

Vanmorgen zijn we met de bus om 9 u vertrokken op weg naar Venice en Santa Monica.
We hebben eerst Venice aangedaan. Een kustplaatsje bekend vanwege de kanalen en de Marina. Hier liggen heel veel boten in de haven. Ook hier krijgen we weer de indruk dat het vergane glorie is, maar de Beach is heel breed en mooi. Ze hebben hier een prachtige roller skate baan aangelegd. Je ziet er alleen maar bejaarde tieners die kunststukjes uithalen. Achter ons op het gras liggen heel veel daklozen. Een paar zijn luidkeels in overleg hetgeen de toeristen afschrikt. Daarna zijn we doorgereden naar Santa Monica waar we tot 12:45 u de tijd kregen om rond te wandelen. Bijna iedereen gaat na het verlaten van de bus de Pier op. Het weer is perfekt. Geen wind, en rond de 20 gr. C. Een hele verademing na de vorige dag waar we bijna van Manhattan Beach afgewaaid zijn, waardoor het ook nog eens koud aanvoelde. Santa Monica is voor de beter gesitueerden met prachtige winkels en heel mooie Boulevard. Maar wat opvalt zijn de vele daklozen. We hebben er nooit zoveel bijelkaar gezien. Deze mensen komen ook af op het betere weer. Maar ’s avonds is het toch echt erg koud. Dit was de afsluiting van onze tocht door het zeer afwisselende Wilde Westen. We hebben genoten van zeer afwisselende landschappen en mooie steden. San Francisco is blijven hangen als een zeer geschikte stad voor een stedentrip. We hebben dit keer het geluk gehad dat we iedere dag alleen maar zon hebben gezien terwijl de temperatuur per dag zeer verschillend was. We moeten onze medereizigers bedanken voor de gezellige sfeer waar we onderweg volop van genoten hebben, maar dit is denk ik voor een heel groot deel te danken aan Aaltje en onze heel goede chauffeur.
Hierbij wil ik de lezers van onze site bedanken voor de tijd besteed is aan het lezen van onze verhalen. We hopen dat onze verhalen jullie doen inspireren om ook de vele mooie dingen op onze aarde te bewonderen. Ons motto is, je moet het gezien hebben, dan kun je er ook over meepraten. Wie weet tot over een half jaar, waar dan ook op deze mooie aarde. Nu gaan we genieten van alle mooie dingen in Redondo Beach, en verder moeten we uitrusten. Een keer niet om 6 u opstaan is een hele verademing.

Yolande en Hans

• 13 Mei 2010 - 07:03

Mc:

hoi hans en jolande
    ik lees nu al een paar jaar jullie verslagen
    ALTIJD SUPER !
    maar met dit verslag heb ik echt het gevoel dat je dit inderdaad gezien moet hebben
    je schrijft echt met passie hans !
    ik ben ook HEEEEEEEEEEEEEEEL benieuwd naar de foto's

nog even een hele fijne vakantie en tot volgende week

• 13 Mei 2010 - 12:42

Alton En Margot:

Geniet van de laatste dagen in de VS. Weer genoten van jullie reisverslag. Ben nu benieuwd naar de foto's. Onze caravan staat weer gepakt voor vertrek naar huis morgenvroeg.
    Veel liefs.

• 13 Mei 2010 - 18:43

Mieke:

Hallo vakantiegangers, wat heb ik (zoals altijd trouwens) weer genoten van jouw verslagen Hans, geweldig, ik begrijp niet waar je de moed en de tijd vandaan haalt na die lange dagen. Deze keer was het natuurlijk voor mij zeker fantastisch om te lezen omdag ik een soortgelijke reis heb gemaakt. Onvergetelijk die geweldig mooie natuurlijk in het westen van de VS, echt zo mooi heb ik het nergens meer gezien, echt indrukwekkend. Leuk dat jullie, ondanks alle andere verre reizen dit toch ook vonden, kun je nagaan hoe mooi en bijzonder het daar is. Geniet nog maar lekker even van een paar dagen rust, maar Yolande kennende zal dit toch zeker wel weer shoppen worden? haha, ja, in deze reis heb ik hier niet veel van gezien, zou ook zonde zijn; shoppen kun je overal en vooral in de toeristische gebieden is het overal hetzelfde.Ik hoop dat de aswolk geen roet in jullie reis gooit (o, wel toepasselijk deze uitspraak :))Tot volgende week ik zie het graag als jullie er weer zijn, lieve groetjes, goede reis terug en tot gauw, Mieke

• 14 Mei 2010 - 15:38

Maja De Haan:

Hallo Hans en Yolande

Na een zeer voorspoedige reis zijn wij weer gezond en veilig thuis aangekomen. Leo kon op het vliegveld economyplaatsen boeken en zo hadden we veel beenruimte en vlogen we zeer comfortabel. Toen we in de auto het nieuws beluisterden hoorden we van de vliegramp in Libië. Wat waren we blij dat we veilig thuis waren. Wij hebben genoten van de geweldige reis en genieten nog steeds na. Ik heb net jullie reisverslag gelezen en de tekst uitgeprint dan kan ik die als steuntje gebruiken bij het maken van mijn eigen verslag.Ik wens jullie een voorspoedige terugreis en een warm welkom thuis. Bedankt voor alle gezelligheid.

maja

• 15 Mei 2010 - 19:57

Trix:

hallo allebei, net jullie verslag van "onze" reis gelezen, erg leuk, en naast de foto's wordt alles weer opnieuw beleefd. Hoop dat jullie een beetje bijgekomen zijn de laatste dagen.Misschien nog eens tot ziens ergens op weg in de wereld! liefs