Yellowstone NP Dag 2 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Yellowstone NP Dag 2 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP Dag 2

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 Juni 2013 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vanmorgen zijn we wederom rond 9 uur vertrokken naar de west ingang van het park. Het is slechts een paar minuten rijden. Na een paar minuten staan er een aantal auto's stil langs de weg. Links van ons is de Madison rivier. Aan de overkant van de oever zit een visarend (zwart lijf en witte kop) rustig naar alle toeristen te kijken die allemaal uitstappen om een foto te maken. Korte tijd later lopen er 2 bisons op de weg. De auto's kunnen er niet voorbij.Dit wordt stapvoets rijden. Dan verdwijnen ze ineens in het struikgewas. We rijden door tot Madison en kiezen van hieruit het noordelijke deel van het park. Via Norris rijden we richting Mammoth Hot Springs. Onderweg een Elk gezien (rendier). We komen weer langs Gibbon Falls. Een mooie waterval. Een aantal kilometers verder komen we bij Roaring Mountain. Hier komt op een aantal plaatsen stoom uit de berg. Dus hier een aantal foto's gemaakt. Onderweg komen we nog een paar aardige bezienswaardigheden tegen. In Mammoth zijn we uitgestapt om koffie te drinken in de General Store. We dachten dat alle Chinezen naar Volendam gaan met vakantie. Maar hier komen we ze met grote aantallen tegen. Naast de winkel staat een lieftallig klein huisje en hier liggen 3 Elks weg te dromen. DIt is een mooi fotomoment. Recht tegenover dit kleine huisje staan 2 hele grote villa's. Ook hier loopt een Elk in de tuin. WE komen niet alleen Chinezen tegen maar ook de Chinezen van Europa. Met bussen worden de Nederlanders aangevoerd. En zo te horen is het niet altijd prettig toeven in de bus. Links en rechts hoor je gemopper. Van hieruit zijn we naar de noordelijke ingang gereden. Een kleine 8 kilometer bergaf langs een snel stromende rivier. Bij de ingang zijn we omgekeerd en nu de berg weer op. Van Mammoth uit rijden we naar Tower Roosenvelt. Vlak na Mammoth zien we Elks in de wei. Ze lijken op hele grote herten. ZIen we ineens een melding dat de weg van Tower naar Canyon is afgesloten. We besloten om toch door te rijden. En daar hebben we geen spijt van gehad. In de verte stroomt de Yellowstone rivier en we gaan steeds hoger. Tot +/- 2 km. Bij Undine Falls hebben we gepicknickerd. Het weer is fantastisch. En het snelstromende beekje zorgt voor enige verkoeling. We hebben niet lang gezeten en zijn snel doorgereden. Vlak voor Tower is de weg opengebroken. Er kan wel gereden worden over zand met her en der gaten. Maar het ging. Na enige tijd kwamen we bij de grote waterval aan. Ook hier weer heel veel Azie. Ook hier zijn we weer snel vertrokken. Dit keer vanwege de drukte. Nu richting Canyon Village. Ter hoogte van de Chittenden Road staan er veel auto's langs de weg terwijl het verboden is te parkeren. Blijkt er een moederbeer met jong in een boom te zitten. En die moeten natuurlijk gefilmd worden. Het parkeren langs de weg was niet ongevaarlijk. Ook vanwege de drukte die in korte tijd ontstond. Daarna richting Mount Wasburn, 3122 mtr. We zaten met onze zomerkleding aan midden in de sneeuw. En het was niet eens koud. We zijn op een aantal plaatsen uitgestapt om foto's te maken. DIt maken wij niet iedere dag mee. Een leuke belevenis. VIa Noris zijn we teruggereden naar Madison en van daaruit naar de Old Faithful Geyser. Onderweg kom je langs de Lower Geyser Basin. DIt is een groot natuurspektakel. HIer zie je op meerdere plaatsen stoom uit de aarde komen, en daar waar dit gebeurt zie je de meest prachtige kleuren in het water. Het is moeilijk hier een foto van te maken maar we hebben het toch geprobeerd. Wat niet zal lukken is jullie te laten genieten van de geur. Er zit veel zwavel in de lucht en dit riekt naar rotte eieren. Na vele uren zit deze geur nog steeds in je neus. Ook hier weer heel veel Azie. BIj Old Faithful hebben we een boek gekocht waarin heel veel verteld wordt over de Nationale Parken van Amerika met veel foto's. Daarna weer terug richting West Yellowstone. Bij de Madison River nog wat gegeten en foto's gemaakt van de stoere mannen die in het water staan te vliegvissen. In het dorp nog snel foto's gemaakt bij het museum van een prachtige oude sneeuwschuiver en een iets moderner transportmiddel die midden in de winter ingezet kan worden. Recht tegenover het museum staat een houten huisje waar ze echte koffie zetten. We zijn weer een hele dag onderweg geweest en bij terugkomst zijn we weer helemaal op. Je ziet gedurende de hele dag zoveel mooie dingen dat je door alle indrukken die je opdoet 's avonds helemaal uitgewoond bent.
Morgen rijden we terug naar Park City, +/- 550 km.

Gr., Hans

• 09 Juni 2013 - 13:17

Alton En Margot:

Wat een belevenissen allemaal en zo heel veel te zien, waaronder de verschillende soorten dieren. Nemen jullie ook nog wel eens een dagje rust?
    We zijn heel benieuwd naar het nieuwe fotoboek van Amerika, wat er weer aan zit te komen. Geniet er nog van en de verslagen worden weer met veel -plezier gelezen.
    Dikke kus,
    Alton en Margot.

• 09 Juni 2013 - 21:25

Mieke:

Wat een avonturen weer zeg, geweldig, leuk om te lezen.
    Wij gaan vast geen beren tegenkomen in Portugal maar daar is het vast ook mooi.
    Tot ziens, en nog veel plezier!!! kijk wel uit voor de beren hoor.
    Groetjes, liefs, Mieke xx

• 10 Juni 2013 - 01:35

Wim En Tine:

Net even jullie laatste verslag gelezen. Jullie hebben een druk programma en weer heel veel nieuwe indrukken op gedaan. Wij zijn net terug van de fietstocht wat toch ook wel spectaculair was, druk, druk, druk maar wel geweldig. Gelukkig is het nu al weer2 dagen mooi weer.
    Geniet van jullie reis .
    Wim, Danielle en Tine