Sawgrass Mills en Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Sawgrass Mills en Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Sawgrass Mills en Fort Lauderdale

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

14 November 2014 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Gisteren zijn we niet al te vroeg via de tolweg van Naples naar Sawgrass Mills gereden. Dit is dichtbij Fort Lauderdale. Hier kun je de hele dag winkelen. Zowel binnen als buiten. Het is er weer heel druk. Je hoort hier heel veel talen. Je ziet er mensen uit de hele wereld die hier komen winkelen. Als er een paar cruise schepen aanleggen in Fort Lauderdale komen er al snel veel mensen bij. Je kunt hier de hele dag zoeken naar koopjes totdat je er echt platvoeten van hebt gekregen en eelt onder je achterwerk van het zitten op de bankjes. Het is er niet alleen drukker geworden dan eerdere bezoeken is onze indruk. Het is ook een stuk duurder. Niet getreurd, er is meer dan voldoende te kopen. Tegen een uur of half 4 zijn we richting ons hotel gereden in het noorden van Fort Lauderdale. Het is een hele rit door het drukke verkeer. Uiteindelijk hebben we het gevonden. Als ik bij de incheck balie sta horen we een hele harde knal. Alle zekeringen liggen er uit. Er is geen stroom meer. De koffers hebben we naar de kamer gebracht en we zijn aan de overkant van de straat maar gaan eten in de hoop dat in de tussentijd alles gerepareerd zou zijn. Als we teruglopen naar het hotel gaan we eerst nog langs bij onze overburen. De Ferrari winkel van Fort Lauderdale. We hebben nog nooit zoveel Maserati's en Ferrari's bij elkaar gezien. En als je de prijzen ziet. Best pittig. We besloten dan maar vroeg te gaan slapen totdat plotseling tegen 8 uur het licht weer aan ging. Daarna hebben we naar Homeland gekeken.

Vandaag zijn we met de watertaxi door Fort Lauderdale gevaren. We hebben genoten van de mooie huizen en vooral de prachtige boten die bij de huizen liggen aangemeerd. Kapitale panden van heel veel bekende Amerikanen. We hebben heel veel foto's gemaakt. Het weer is nog steeds prachtig. Volop zon en ruim in de 20 graden C. We zijn naar het beginpunt van de tocht gevaren en zijn op Mainstreet uitgestapt. Deze straat - Las Olas -zijn we ingewandeld. We zijn deze straat helemaal uitgelopen totdat we uiteindelijk bij Port Everglades uitkwamen. Een hele wandeling maar onderweg kom je hele mooie dingen tegen. De komende dagen gaat het weer veranderen en krijgen we regen. We zijn dan in Miami.

Gr.,
Hans

• 16 November 2014 - 19:38

Piet En Thea:

Hallo vakantiegangers,
    Wij hopen voor jullie dat het niet veel gaat regenen, want jullie foto's met zon zijn veel
    mooier.
    We genieten weer van de mooie verhalen.
    Geniet nog met volle teugen!
    Piet en Thea

• 16 November 2014 - 19:38

Piet En Thea:

Hallo vakantiegangers,
    mooier.
    We genieten weer van de mooie verhalen.
    Geniet nog met volle teugen!
    Piet en Thea