Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 December 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we genoten van onze eerste zonnige dag in Dubai. Na een vermoeiende dag reizen er na toe zijn we vanmorgen pas laat uit bed gekomen. 11.30 u. We verblijven in een appartementen hotel en hebben 3 slaapkamers met bad en een reserve kamer met toilet tot onze beschikking. Daarbij nog een keuken en een grote woonkamer met uitzicht op het strand en het reuzenrad in aanbouw (identiek aan Londen). We moeten zelf het eten klaarmaken. Daar hebben we de spullen niet voor bij ons en daarom maar op pad naar de Marina. Hier hebben langs het water iets gegeten en zijn daarna begonnen aan een mooie wandelroute langs de Dubai Marina. Hier zie je alleen maar hele hoge gebouwen met aan de gevels de namen van alle hotelketens die je over de hele wereld tegenkomt. En de vele boten in alle maten, maar vooral zeer luxueus. De temperatuur is rond de 25 gr. Zeer vervelend allemaal. De zon schijnt volop. Omdat we naar het strand wilden zijn we terug gelopen naar het appartement. Dit is een zeer lastige klus om dat de vele grote gebouwen veel op elkaar lijken. Op het strand hebben de kinderen genoten van het zeewater en van wat er allemaal te doen is. In de verte zien we het beroemde hotel met in het midden van het gebouw een groot gat. Uit de lucht springen de parachutisten. Het vliegtuigje dat ze naar boven brengt vliegt af en aan. Op her strand zie je van alles. Boeiend allemaal. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en hebben we ons opgemaakt voor het avondeten. We hebben aan het strand gezeten biij een bekende Amerikaanse kaasketen. Daarna hebben we een lange wandeling gemaakt in de wijk. We hebben mooie marktkramen gezien en hele mooie winkels. Topstukken waren 2 super mooie Lamborghinies bij het Hilton. Als je met 4 dames op pad bent kun je er vanuit gaan dat een bezoek aan een Mail niet mag ontbreken. Het werd de Dubai Marina Mail. Allemaal pracht een praal om te bewonderen. Alles mooi tentoongesteld. Alles super schoon. Om half 11 's avonds konden ze er nog geen genoeg van krijgen. Ik had inmiddels weer platvoeten gekregen van het staan wachten bij de ingangen en vond het ondertussen welletjes geworden. Morgen maar uitslapen en bijkomen van de inspanningen. Al met al was het een mooie zonnige dag en we hebben heel veel gezien.

Gr.,

Hans

• 21 December 2017 - 16:51

Mieke Van Iersel:

Och, zijn jullie al weg? Ik had nog wel in mijn agenda gezet dat ik jullie morgen een fijne vakantie wilde wensen, hadden de kinderen vrij gekregen dan? Nou, dan beter laat dan nooit. Een hele fijne vakantie voor jullie allemaal, heerlijk 25 graden, hier is het ook niet koud maar somber en nat echt Nederland. Ook fijne kerstdagen natuurlijk he?! Lieve groetjes, Mieke.

• 21 December 2017 - 17:05

Piet En Thea:

Wat een straf zeg, 25 gr en volop zon. Niet voor te stellen, in je korte broek bij de kerstboom.
    Geniet er maar dubbel van. Gr. van ons!