Groeten uit Quarzazate - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Groeten uit Quarzazate - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Groeten uit Quarzazate

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 Mei 2008 | Marokko, Rabat

Hallo allemaal,

zoals jullie kunnen zien zitten we inmiddels in Quarzazate. Jongens wat is het hier warm. Af en toe smelten we gewoon. Inmiddels kunnen we niet meer spreken van een bescheiden broekhoest. Bij sommigen kun je rustig spreken van een broekstorm. Gisteren zijn we naar de Todra kloof geweest. Dit is ongelooflijk mooi. Het is jammer dat we nog geen foto s kunnen laten zien. In Marokko kunnen we maar af en toe een computer ontdekken en dan hebben we nog het probleem van het toetsenbord. Maar de foto s komen nog wel. Zoals gezegd was de kloof heel, heel mooi. Na de kloof van Todra zijn we doorgereden naar Tineghir en zijn we langs prachtige oases gekomen. Het landschap dat we te zien krijgen is heel indrukwekkend. Vandaag zijn we kort na het vertrek in El Kelaa MGouna terechtgekomen op het Fetes des roses. Dit gebied staat bekend om de rozen. Vooraf zijn we gewaarschuwd voor dieven. Bij terugkomst bij de bus bleek dat er 3 medereizigers geld kwijt zijn. Ze hebben er niets van gemerkt. We hebben wel een leuk schouwspel gezien en mooie klederdrachten. Uiteindelijk moet er ook een nieuwe koningin gekozen worden. Dit hebben we niet meer meegemaakt. Na de lunch hebben we een bezoek gebracht aan de kasbah van Taourit. Heel oud allemaal. Dit moet je een keer gezien hebben en daarna nooit meer. Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Ait Benhaddou. Hier hebben we ook een kasbah bezocht. Maar dit was heel anders. Bij het naar het dorpje lopen moesten we door een droge rivierbedding en in no time zaten we midden in een zandstorm. De blote lichaamsdelen werden gezandstraald. Dit was een merkwaardige ervaring. Ineens uit het niets ontstaat dit. We overnachten nu 2 dagen in Quarzazate. We hebben net lekker gegeten. Eigenlijk zouden we voor het eten nog wat gaan drinken maar de Familie de Baar liet verstek gaan. Waarschijnlijk was in hun kamer ook zo n plotselinge broekstorm ontstaan. Ik vind dat Thea nl zo moeilijk loopt. En zelfs Piet is een beetje bezorgd. Piet is wel een beetje teleurgesteld over het feit dat niemand hem kan helpen met de oplossing van de vraag over de ezelse muildieren. De fles Marokkaanse wijn moet hij trouwens nog kopen. Die is best goed.

Groeten uit Quarzazate.

• 04 Mei 2008 - 15:59

Chris En Marianne:

Hallo Thea en Piet, en allemaal

Wat een mooie foto van de kloof!!
    en wat is het daar mooi!!

En Piet, nu..... de oplossing van de
    Ezelse Muildieren, Chris weet het!! ha ha!!

Wij hebben hierboven in de bergen in Ooostenrijk overleg gepleegd met wat berggeiten, die berggeiten denken namelijk dat deze muildieren zeer geschikt zijn voor boven in de bergen omdat, zij zich waarschijnlijk zoals de ezels ook geen 2keer aan dezelfde steen stoten, vandaar de naam ezelse muilezels.
    ha ha!!
    De andere mogelijkheid waaraan de berggeiten dachten, is misschien de mogelijkheid van enige verliefdheid van de muildieren op de schone plaatselijke ezels.

Hoe komt Chris (en de berggeiten) hierop hè Piet!! Tsjonge tsjonge.

Heel veel sterkte met de broekhoest,wel veel drinken alllemaaaaaaaalllllll, !!

Groetjes van Chris en Marianne

• 04 Mei 2008 - 21:06

Marloes:

Hallo allemaal,

Ieks... wat eng zeg die kamelenkop! De rest ziet er wel mooi uit.

Wat betreft de broekhoest, cola drinken! Mam, je weet toch dat ik als een van de weinigen er nooit last van had en ik dronk wel 2 ltr per dag. Dus ja :S.
    Hier is de zomer al een beetje begonnen, hopelijk is het nog mooi als jullie terug komen.

Groetjes en nog een fijne vakantie!

• 05 Mei 2008 - 08:29

Judith:

Hallo allemaal!
    wat hoor ik nou? blijven pap en mam op hun kamer? gaan ze niet mee wat drinken? dan zijn ze ECHT ziek!
    Zijn jullie ook al naar de filmstudio's geweest? Deze liggen ook bij Ouarzazate.
    Gisteren ben ik met Koen heel de middag bij het concours geweest. Het was lekker druk, maar dat komt natuurlijk door het goede weer.
    Jullie mogen bijna gaan genieten van de luxe van Riu.
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Judith

• 06 Mei 2008 - 10:55

Carin:

Hoi Hans,

hebben de Oce collega's toch even de neiging om te kijken hoe het met je gaat. Zo te lezen, hebben jullie het best naar je zin en is de reis de moeite waard. Veel plezier nog.

Enkele jaloerse collega's