Key West (2) - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Key West (2) - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Key West (2)

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Mei 2009 | Verenigde Staten, Key West

Hallo allemaal,

vandaag hebben we onze eerste subtropische dag beleefd zonder regen. We hebben we geen wolk gezien. Het is 30 gr., en geen wind.
Vanmorgen zijn we met de auto naar het centrum gereden. Nadat we de auto langs de weg hadden geparkeerd zijn we te voet verder gegaan richting jachthaven. Hier liggen prachtige boten. De foto's zullen we weer op hyves zetten. We hebben in een alleraardigst tentje koffie gedronken en wat opviel was vooral de sfeer. Heel gemoedelijk. Niks overdreven. Vooral de mensen vielen op. Bijna allemaal oude hippies. Veel oude knarren met paarde(n?)staarten. En wederom muziek uit de jaren 60 - 70. We voelden ons meteen thuis. Daarna zijn we richting cruiseschepen gelopen en zijn onderweg allerlei leuke kleine winkeltjes tegengekomen. In tegenstelling tot de andere steden die we gezien hebben liggen de prijzen hier veel lager. We hebben prachtige foto's gemaakt van de cruiseschepen die aan de kade laggen. Bij het Information Centre, tevens Chamber of Commerce hebben we een plattegrond gehaald voor een wandeling langs de oude gebouwen van het stadje. De Pelican Path, een gemarkeerd voetpad dat leidt langs de belangrijkste bezienswaardigheden van het eiland en de vele in conch-stijl gebouwde huizen(huizen zoals je in wel eens in Amerikaanse films ziet met beneden een veranda en iemand lui in een schommelstoel). Als de huizen onderhouden zijn (en dat zijn ze niet allemaal) zijn ze in pastelkleuren geschilderd. Het zijn houten huizen uit de 19e eeuw. Tussendoor hebben we wat gegeten in 1 van de vele restaurantjes van Key West. 's Middags was het echt bloed heet en scheen de zon recht op je knar. Tijdens het wandelen konden we geen schaduw ontdekken. In de tuinen staan veelal prachtige bomen en ruik je diverse geuren van verschillende planten. Heel leuk om te doen, maar het was wel afzien bij deze temperatuur. Heel af en toe kwamen we mede lotgnoten tegen maar ik denk dat de gemiddelde Amerikaan alles vanuit de auto met airco bewonderd. Maar dan mis je wel een hoop. Na de wandeling zijn we toch maar even een supermarkt in gevlucht om wat af te koelen. Van wat we op de TV gezien hebben, hebben we wel geluk gehad. Een aantal plaatsen die we bezocht hebben staan onder water. Want als het regent komt er behoorlijk veel naar beneden. Ook onweert het regelmatig. Maar dit alles heeft te maken met de tijd van het jaar. Het is het begin van het regenseizoen. Aan het eind van de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen. En zijn we beiden in slaap gevallen. Hoe kan het anders?!
We genieten er nog volop van maar hebben nu 1 probleem. Ik vraag me af hoe we alles mee kunnen nemen. Nu zijn die Amerikanen vindingrijk. Misschien hebben ze al een containertje op de markt gebracht die je achter het vliegtuig kunt hangen. Toen we terug waren in het hotel vertelden ze op de TV dat het consumenten vertrouwen de snelste stijging heeft laten zien sinds 2003. Hoe kan het anders als er Nederlanders door Florida trekken?!
Het blijven rare mensen die Amerikanen, maar die oude hippies maken wel indruk en doen me terug verlangen naar de jaren 60 met die prachtige muziek.

Groetjes van Yolande en Hans.

• 27 Mei 2009 - 06:49

Ricolette:

Weer gelezen!
    Onder werktijd ;)
    Ik ga nu even jullie foto's bekijken.

• 27 Mei 2009 - 18:59

Mc:

whow whow

prachtig !!!!!
    ik ben ZOOOOOOOOOOO benieuwd naar de foto's van de key's
    wat een super reis zeg !!!!
    (ben jaloers)

heel veel plezier nog
    hoe laat zijn jullie tuis tweede pinksterdag ?

• 28 Mei 2009 - 14:13

Miriam:

heel mooi

• 28 Mei 2009 - 20:17

Piet En Thea:

Hoi Hans en Yolande,
    Wij zijn een tijdje zonder internet geweest en hebben dus vandaag al jullie avonturen gelezen. We hebben er een extra uurtje voor uitgetrokken. Dat het daar kan regenen hebben we goed kunnen zien. Het is weer een hele mooie reis die jullie daar maken. Geniet van de laatste dagen en groetjes van ONS, P&T

• 29 Mei 2009 - 03:34

Else:

Het is fijn om te lezen dat nu de economie in Amerika zo aantrekt Jullie geven echt de goede koers aan.
    Misschien kun je ook wel een prive jet aanschaffen voor alle inkopen.