Miami (3) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Miami (3) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Miami (3)

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

30 Mei 2009 | Verenigde Staten, Miami

Hola allemaal,

hier zeggen ze geen hallo, maar hola. En iedere keer trap je er weer in, en zeg je hallo of hi. Vanmorgen bij het opstaan scheen de zon volop. We zijn eerst gaan ontbijten en hebben daarna de plannen bedacht voor vandaag. In Bal Harbour is veel te zien. Parken, winkels, musea, mooie huizen en tuinen. We besloten echter richting Aventura te rijden (in noordelijke richting). Onderweg zagen we gigantische gebouwen, veelal hotels, van o.a. Mr.Trump. Wat is het het bijzondere aan Aventura. Dames, opgelet, daar is ie weer, de Mall. Nu beginnen we ongeveer wel te snappen hoe het in elkaar steekt met deze Malls. Deze zijn helemaal afgestemd op het publiek wat er komt. Aventura is weer net iets chiquer dan het gebied rond de Dolphin Mall. En dat merk je aan de winkels en de prijzen. We waren nog niet binnen of het begon me toch te regenen. Daardoor waren we gedwongen tot ongeveer half 3 binnen te blijven. Maar dat was op zich geen straf want er valt heel veel te zien. Tot en met een Ferrari Formule 1 racer (een kopie van die van Theo). Toen de regen ophield zijn we terug gereden naar het hotel en zijn we een heel stuk over het strand gaan wandelen. En het was me toch warm. Op de terugweg zijn we over Collins Avenue gewandeld en zijn doorgelopen naar het Bal Harbour shopping centre en dit is geen gewoon winkelcentrum. Het behoort tot de mooiste van de USA. De prijzen liggen een paar nullen voor de komma hoger dan dat we gewend zijn. We moesten meteen aan Esther denken toen we langs de etallages liepen van de schoenenwinkels, Chistian Louboutin, Dior,Prada en natuurlijk Manolo Blanick. Niet alleen de hakken, ook de prijzen zijn ons wat te hoog !!Zelfs Louis (V) kennen ze hier, plus alle andere giga dure tassen. Voor Ellen en de meiden is dit natuurlijk ook het paradijs. Met prachtig ingerichte winkels. Bij de Beers en Cartier was Yolande niet weg te slaan. Zodra je naar binnengaat staat er een klerenkast van over de 2 mtr. hoog, en 1 mtr. breed naast je in keurig pak. Omdat we natuurlijk al veel besteed hebben in de US is dit net iets teveel van het goede. Morgen gaan we iets leuks doen met Monica, Alex en de kinderen en dan zit het er weer op. We zullen morgenavond wel laat terug zijn in het hotel. Daarom gaan we nu al inpakken. Zondagochtend moeten we vroeg weg, eerst de auto inleveren bij Dollar en dan door naar de luchthaven. Dit zal wel de laatste keer zijn dat we jullie iets kunnen laten weten over onze reis door Florida. We hebben heel veel gezien. Een beetje pech gehad met het weer, maar het is zeker de moeite waard hier een keer naar toe te gaan. Het Ringling Museum in Sarasota was wel heel bijzonder, en St. Augustin en Key West zijn echte aanraders. We hebben hele bijzondere mensen ontmoet en gezien. Uit alle delen van de wereld. Maar de Amerikanen blijven rare mensen. Ze bouwen in Florida heel veel steden die heel erg veel op elkaar lijken. Ieder dorp of stad heeft wel een Mall. Dit is een perfect systeem. Je kunt er gemakkelijk parkeren. Vanwege de warmte is bijna alles overdekt met airco, en alles is er te vinden. Ik ben nu blij dat ik de eerste 10 jaar niet meer hoef te winkelen. Mijn voeten zijn nu zo plat, platter kan niet. Er zit zelfs een dikke laag eelt op. Ik ben onderweg nauwelijks gaan zitten. Nu weet ik echt wat afzien is maar ik heb het overleefd. Is dit niet romantisch dames? Zoveel over hebben voor je vrouw? Denk aan Theo Koomen. Je moet niet alles geloven van wat er geschreven staat maar toch....
Maandagochtend landen we rond 7 u., en dan rijden we z.sp.m door naar het prachtige Nuenen. We hebben nu al weer heimwee en hopen jullie weer spoedig te ontmoeten.

Groetjes uit Miami van

Yolande en Hans

• 30 Mei 2009 - 13:58

Marloes:

Tja pap... nou weet je eens hoe onze vakantie er altijd uit ziet! Shoppen, shoppen en nog eens shoppen ;). Heb maar medelijden met Dewi want Mark doet net zo erg mee :).

Tot maandag!

• 30 Mei 2009 - 19:57

Mieke:

Hallo luitjes, nou het zit er dus weer op, jammer, nou moeten we al die leuke berichten weer missen, uit de verhalen kunnen we inderdaad wel opmaken dat jullie het geweldig gehad hebben, en vooral voor Yolande was dit natuurlijk een perfecte vakantie met al die Malls .... :)