Opnieuw terug in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Opnieuw terug in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Opnieuw terug in Johannesburg

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 November 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Woensdag 4 -11. Johannesburg.
Nauwelijks geslapen vannacht. Had ik de airco mooi afgesteld op een briesje en koele wind is er altijd wel iemand die op het laatst weer met de afstandsbediening moet spelen. Koude vrieswind. 's Morgens om 5 u. komt de bevestiging dat het toch wel heel koud is. Krijg de opdracht om de airco uit te zetten. Er stond nog net geen ijs op de ruiten. Zelfs toen we al een uur in de auto zaten was het water in de flessen nog bevroren. Na Palapeye lag er een dode koe langs de weg en vele gieren deden zich hier tegoed aan. Bij Martin's Drift zijn we de grens overgegaan richting Mokopane. Direct na de grens zie je al de verschillen tussen Botswana en Z.Afrika. De weg wordt weer goed. De akkers liggen er prima bij. De natuur ziet er weer groen uit. Omdat de weg weer goed is neemt het comfort in de auto weer toe.Vlak voor Mokopane zien we een hele grote platinum mijn. In Mokopane zijn we bij de Oaks Pub and Grill gaan eten. Joost heeft zich weer genoten van de spare ribs. Na vertrek kunnen we meteen de snelweg op richting Johannesburg. We rijden eerst richting Pretoria en daarna naar Johannesburg. De temperatuur gaat snel naar beneden en tegen 17 u. zijn we weer thuis. We hebben er na bijna 3 weken ruim 8.000 km opzitten.
Donderdag 5-11.
Vandaag hebben we wat kunnen uitslapen maar we zitten nog steeds in het ritme van heel vroeg opstaan. We moeten wat dingen regelen voor de TV van Joost en gaan daarna naar een Mall die we nog niet gezien hebben. Het is de Cresta. Een prima plek om te zijn. In de middag zijn we hier naar de bioscoop gegaan om naar de film Earth te kijken (BBC documentaire). In deze film hebben weer kunnen genieten van de dingen die we zelf in de Okavanga delta hebben gezien. Dit kun je nu een plaats geven. Na thuiskomst hebben we onze vlucht bevestigd en zit onze indrukwekkende reis erop. We zijn heel moe maar kunnen morgen nog uitslapen. Morgenavond vertrekken we en zijn dan zaterdag ochtend rond 11 u. op Schiphol.
We hebben heel veel natuur gezien en moeten dit allemaal nog verwerken. Ook hebben we Johannesburg leren kennen in een paar dagen. Maar wat een grote stad is dit. Niet mooi maar het laat wel een indruk achter. Het is niet bepaald veilig

• 05 November 2009 - 21:07

Mieke:

Hallo Hans en Yolande
    Deze mail kreeg ik 3x met een ander subject?! Nou ja, geeft natuurlijk niets maar dan weet je dit. Fijn dat jullie weer snel in Nederland zijn!! Heb even niet gereageerd op jullie laatste verslagje omdat ik het nog steeds razend druk heb met van alles.Maar wel een SMS-je gestuurd, ik hoop dat je dit gezien hebt. Ook hoop ik dat jullie nog even kunnen uitrusten en dan een goede reis hebben naar huis, ik bel je snel om weer iets af te spreken, graag tot dan, liefs, Mieke

• 05 November 2009 - 21:55

Piet En Thea:

Wat een belevenissen weer! En zoals altijd kun je het weer zo heel goed vertellen.
    Goede reis terug en groetjes voor Joost en Daniele

• 05 November 2009 - 22:53

Wim En Tine:

Wat een verhaal zeg en deze indrukken moeten jullie allemaal verwerken. Bijna niet te doen. Het zal niet meevallen straks weer afscheid te moeten nemen van Joost en Daniëlle en Afrika. Fijne reis terug naar huis.

• 06 November 2009 - 08:01

Marloes:

Zo... een paar dagen geen tijd gehad jullie verslagen bij te houden, zit ik ff een uurtje te lezen! Alles is dus toch nog goed gekomen en genoeg gezien.
    Wanneer stappen jullie nu precies op het vliegveld en wanneer kom je aan met welk nr.

Groetjes en waarschijnlijk tot morgen ff.

• 06 November 2009 - 10:52

Nico En Marion:

Het was weer een indrukwekkend reisverslag. Jullie hebben heel wat meegemaakt! Goede terugreis!

• 06 November 2009 - 12:03

Alton En Margot:

Wat een indrukken allemaal weer.
    Slaap maar lekker in het vliegtuig. Goede reis naar huis. Groet Joost en Danielle van ons en ik bel gauw.
    Dikke kus.

• 06 November 2009 - 13:25

Ricolette:

Ik ben benieuwd naar alle foto's.
    Spreken we snel een keer af??:)