Miami Coral Gables en Pinecrest - Thanksgiving - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Miami Coral Gables en Pinecrest - Thanksgiving - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Miami Coral Gables en Pinecrest - Thanksgiving

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 November 2011 | Verenigde Staten, Miami

Miami 24 Nov Coral Gables en Pinecrest.

Vandaag is het een heel bijzondere dag - tHANkSgiving. Vanwege mijn verjaardag heeft iedereen een vrije dag in de USA. Dit geeft ze de gelegenheid op zoek te gaan naar een geschikte kalkoen, die ook nog eens met een volle maag opgediend moet worden. Een enkele kalkoen heeft geluk, krijgt een Presidentieel pardon en wordt niet geslacht. Rare mensen die Amerikanen. Maar wat een geluk dat er ter gelegenheid van mijn verjaardag de Malls gesloten zijn. "No shopping today". Maar trouwe lezers, eerst wil ik iedereen bedanken voor de vele verjaardagswensen. Ook al ben je ver weg en in een ander land, het blijft bijzonder dat je SMS-en ontvangt, e-mails en verjaardagskaarten. Iedereen bedankt. Ook moet ik namens Monica en Alex Suzan en Theo bedanken voor de mooie groeten. Omdat de winkels gesloten zijn vandaag is het verkeer heel rustig. We zijn 's morgens gaan wandelen in Coral Gables, om nog eens te kunnen genieten van de prachtige wijken, met hele bijzondere bomen en huizen. Wat een genot moet het zijn om hier te kunnen wonen. Heel bijzonder blijkt ook nu weer het bezoek aan het Biltmore Hotel te zijn. Op de foto's komt het niet goed over, maar dit hotel is heel, heel groot en oud. Achter het hotel een heel mooi golfterrein voor de happy few. Aan het begin van de middag zijn we de Le jeune Av. afgereden richting zuiden en de kust. Komen we op het eind van de weg bij een brug met een mooi uitzicht op huizen en boten. Dus even uitstappen voor een foto. We zijn nog geen 2 minuten bij de auto weg. Als we terugkomen is de zijruit ingeslagen. De katoenen tas eruit met gelukkig alleen maar een zonnebril en wat kleine dingen, maar ook onze plattegrond met aantekeningen van Miami. De GPS hebben ze niet gezien. Daardoor was het mogelijk naar de Alamo te rijden bij het vliegveld. We moeten Alamo een compliment geven voor de snelle afhandeling. Een andere auto stond meteen klaar waardoor we op tijd bij Monica en Alex konden zijn voor de kalkoen die ze gevangen hadden. Ze hadden ook nog andere vrienden met kinderen uitgenodigd. Deze vrienden hebben een groot deel van het diner thuis klaargemaakt. Ik ben helemaal in de watten gelegd en goed verwend. Het is een geweldige ervaring om dit allemaal te mogen meemaken. Wat het hoogtepunt van de reis had moeten worden zullen we jammergenoeg moeten missen: Black Friday. Morgenvroeg, zeg rond 5 - 6 u. gaan de eerste winkels open voor de uitverkoop. Heel veel spullen gaan voor spotprijzen de deur uit. Black wil niet zeggen dat m.n de dames elkaar een blauw oog slaan bij de koopjes, maar geeft aan dat de verkopers nu hun verliezen goed kunnen maken, en weer zwarte cijfers kunnen schrijven. In Nederland te vergelijken met de Dolle Dagen van de Bijenkorf. Wij gaan morgenvroeg onze zware koffers pakken, afscheid nemen bij Monica en Alex en dan waarschijnlijk nog even bij het Vizcaya Museum langs. Tegen 5 u. in de middag gaan we onze auto weer inleveren en inchecken. Als alles meezit zijn we zaterdag rond het middaguur op Schiphol. Wij hebben 3 weken lang geweldig weer gehad, 30 gr. C of meer. Dus mogen we niet klagen. Dit keer geen regen van betekenis. We hebben heel veel gezien en heel veel meegemaakt. Hele bijzondere mensen mogen ontmoeten en vrienden mogen bezoeken op Aruba en Miami. Wat kunnen we meer wensen? We moeten alle trouwe lezers bedanken voor al het geduld voor het moeten lezen van onze belevenissen.

• 25 November 2011 - 07:38

Ricolette:

Een dag te laat, helemaal vergeten dus ik moest je verslag lezen om erachter te komen! Maar toch .... van harte gefeliciteerd, ook van Hans en geniet van je laatste dag

• 25 November 2011 - 07:41

Peter:

Proficiat met jouw verjaardag!