Vinh - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Vinh - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Vinh

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Oktober 2007 | Vietnam, Vinh

Hoi allemaal,
Vandaag hebben we een lange busrit gemaakt,320 km.Om 8.00 vertrokken en 's avonds om 19.30 kwamen we in Vinh aan.Onderweg hebben we veel kunnen zien.Bijna langs de hele weg staan huizen, plaatselijke winkeltjes met daarachter rijstvelden of er wordt groenten verbouwd. Tussen de middag hebben we een boottocht gemaakt. Het is zoiets als gisteren in de Halong Baai, maar dan op 't land. Een ouder echtpaar roeide ons zo'n 2 uur rond en door de grotten.Op de terugweg werd je overvallen door haar verkooptechniek. Opeens kwamen de tafelkleedjes tevoorschijn. En jullie geloven 't misschien niet,maar ik heb helemaal niets gekocht!!
Dit is het minst interessante deel van Vietnam. Morgen hebben we nog een lange dag te gaan, en dan komen we in een mooier deel van Vietnam.
Nog wat over de gidsen. We hebben een gids uit Belgie, Dirk, hij woont sinds 4 jaar in Laos. De Vietnameese gids komt uit Saigon en is ook heel aardig. Vanmiddag organiseerde hij Happy Hour. Hij had rum met cola voor iedereen en een zakje pinda's. Ook de groep, 22 mensen,is heel gezellig.( Natuurlijk niet zo leuk als in Andalusie).
Ons potje wordt natuurlijk heel goed beheerd door ons Hansje zelf. Bij ieder winkeltje stelt hij zich verdekt op, bang dat ik iets wil kopen.
Morgen moeten we weer om 6.00 op, dus gaan we nu naar bed,het is al bijna 22.30.
Groetjes Yolande

• 29 Oktober 2007 - 16:03

Fam, Swinkels:

Groetjes uit Nuenen.
    Geniet er maar van....

• 29 Oktober 2007 - 16:50

Fliervoetjes:

Nou zo ze lezen hebben jullie het goed naar je zin! Hans kijk 'ns effe op www.wp-haton.com als het wat is hoor ik het wel ze vragen een technisch inkoper. Groetjes en vooral blijven genieten...

• 29 Oktober 2007 - 18:34

Mieke:

Hallo Hans en Yolande, wat leuk zeg, jullie verslag (zoals altijd overigens!!) wel fijn ook, dan is het net of je het zelf meemaakt zonder zo'n lange vliegreis te moeten maken want je weet dat wij daar een vreselijke hekel aan hebben!! Sorry voor de late reactie, maar dat komt omdat ik weer op zoek ben naar een baan want de vacature voor mijn huidige baan is ingetrokken (nieuwe baas en die vond het niet nodig) dus weer solliciteren, vanmiddag bij IP&S op de Campus geweest en bij CE, morgen weer een bij CE, ik ben in totaal met 15 banen bezig!! Nou met de details zal ik jullie niet vermoeien, dat vertel ik nog wel.
    Is het daar duur trouwens in Vietnam? Het eten dus niet begreep ik, maar de rest? En hoe is het weer daar? Hier is het vandaag echt vreselijk de hele dag regen!!! Dus.... dat is altijd fijn om te horen als je op vakantie bent hé? Morgen zou het iets beter worden, ik zie natuurlijk graag jullie volgende bericht (hebben ze daar dan trouwens overal internet, dat is dan wel modern hé?!)
    Lieve groetjes, Mieke (en natuurlijk ook van John)

• 29 Oktober 2007 - 21:34

Tine En Wim:

Volgen met veel interesse jullie reis,
    kijken altijd even naar de mail,of er nieuws is uit het verre Vietnam. Die lange busreis van vandaag,dat is alvast een beetje wennen, want in 2008 in Marokko ,daar zitten ook lange busreizen bij,maar zou daar ook zoveel te zien zijn tijdens de busreis?

groetjes en vooral overal van genieten !!!

• 30 Oktober 2007 - 10:44

Else En Albert:

Maar Yolanda dat je helemaal niets koopt of bewaar je dat voor later.Jullie reis ziet er schitterend uit ik krijg zin om ook te gaan boeken voor Vietnam. Geniet ervan en veel plezier. groetjes Else en Albert

• 30 Oktober 2007 - 13:08

Mam:

Hoi Yolande Hans
    Wat hebben jullie al veel gezien fijn dat wij mee mogen genieten dat het zo regent,Maar na regen Zonneschijn Hier regent al een week.Verder wens ik nog meer reis Plezier Reis met jullie in gedachten mee.Heel Groeten en liefs Mam