South Beach Art Deco district - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu South Beach Art Deco district - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

South Beach Art Deco district

Door: Yolande Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 November 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag hebben we de hele dag heerlijk door South beach gewandeld. Na gisteren in Sawgrass moest het nu eens niet winkelen zijn!
Thea, ik had gisteren niets gekocht, maar eergisteren wel een leuke set gescoord!
Het menneke kan dan wel best een goede conditie hebben denkt hij, maar nadat we terugkwamen in ons hotel is hij direct uitgeblust in slaap gevallen.

South Beach 8 Nov. 2011.

Vandaag staat een lange wandeling op het programma. Een wandeling door het gedeelte van Miami dat we kennen van de televisie. South Beach, met als meest bekende straat Ocean Drive met de mooie Art Deco hotels en het huis van Versage.
We hebben de auto geparkeerd bij Lincoln Road en van daar uit zijn we gaan wandelen. Lincoln Road is bekend om zijn mooie winkels. Deze gingen net open toen we er om 10 u. aankwamen. De sfeer in de straat wordt voor een groot deel bepaald door de mooie palmen en de ruimte die je hebt om er te wandelen. Er zijn veel terasjes en het is er heel gezellig. En er is natuurlijk heel veel te zien. Van daaruit zijn we over het strand gaan wandelen naar Ocean Drive. Deze straat zie je heel vaak terug in films en is bekend om de mooie Art Deco hotels en het huis waar Versage is vermoord. Toen we hier een paar jaar geleden waren was het heel druk vanwege het jaarlijkse Hip Hop festival. Nu was het een stuk rustiger. Op het einde van Ocean Dr. zijn we weer het strand opgelopen richting South Pointe Park, langs heel veel mooie hotels. Op het strand lagen best veel mensen, en af en toe waren er foto shoots. Op South Pointe Park heb je een fantastisch uitzicht op Miami met zijn vele heel hoge gebouwen en prachtige huizen en boten. We hebben hier heel veel foto's gemaakt en proberen deze nu ook te kunnen laten zien. Via Washington Av. zijn we teruggewandeld richting Espanola Way, langs het Wolfsonian Museum, City Hotel en heel oude Post Office. Hier ben je in het echte Art Deco gedeelte van Miami met prachtig herstelde huizen, maar ook door de tijd aangetaste huizen. De muziek die je er hoort is vaak Cubaans. Uiteindelijk zijn we weer op Lincoln Road aangekomen. Het weer vandaag was prachtig en de temperatuur rond de 28 gr. C. Waarschijnlijk beter dan in Nederland. We beginnen al een kleurtje te krijgen. Om 15 u. zijn we teruggereden naar ons hotel in North Bay Village. Totaal uitgeblust ben ik op bed gaan liggen en in coma geraakt. Een paar uur later gelukkig toch weer wakker geworden. Het is allemaal heel vermoeiend maar ook heel indrukwekkend.

• 09 November 2011 - 15:23

Ricolette:

Leuke foto's maar ik ben vooral jaloers op dat hele mooie weer.
    (alhoewel we hier ook nog niet te klagen hebben)
    Fijne vakantie!