Dadeland Mall en Sawgrass Mill - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Dadeland Mall en Sawgrass Mill - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Dadeland Mall en Sawgrass Mill

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 November 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Miami 6 en 7 Nov. 2011
Ondanks het feit dat we laat zijn gaan slapen waren we vroeg wakker. En de trouwe lezers weten wat er dan staat te gebeuren?? Voordat we tegen 10 u. vertrokken hebben we eerst geprobeerd onze vriend te bereiken via SMS om hem te laten weten dat we 's middags bij zijn nieuwe huis zouden zijn. Zonder tegenbericht zijn we vertrokken richting de 95 en 1 naar het zuiden richting Kendall. En de echte volgers van onze avonturen weten waar de dag mee begint. Heel eenvoudig de 1e Mall. Nog voordat de Dadeland Mall openging waren wij al binnen. De eerste klanten. Resultaat: 40 % korting. De eerste verdiensten zijn binnen??! We waren er om 11 u. maar de Mall ging pas om 12 u. open. Bij de Apple store stonden al veel mensen te wachten om binnen te kunnen. Binnen werden de verkopers geinstrueerd. Mooi om te zien. Door de ramen was te zien dat de manager duidelijk verkoopresultaat moet boeken. Heel gedreven stak hij zijn verhaal af. Toen de winkel openging was het al meteen een drukte van jewelste. En waar koopjes zijn, zijn Nederlanders. De Mall is niet groot. In de Food section hebben we bij de Mongool gegeten. De sausjes waren behoorlijk zout. We hebben naderhand heel wat water moeten drinken. Tegen 13:3o u. zijn we naar Pinecrest gereden om bij onze vriend op bezoek te gaan. Bij de ingang stond een vriendelijke bewaker ons te woord en mochten we naar binnen. De omgeving waar ze wonen is niet nieuw en heeft veel karakter. Heel veel groen en mooie bomen. De huizen zijn enigszins gedateerd maar zijn allemaal goed onderhouden. We zitten nu weer dicht bij de kust. Hier zijn mangroven. De temperatuur is inmiddels behoorlijk opgelopen. Bij het huis aangekomen blijken ze niet thuis te zijn. Terug naar de bewaking, maar die geven geen verdere informatie over de personen die op het afgesloten complex wonen. Wij weer terug naar het huis en de voicemail ingesproken. Blijken zij in de buurt van ons hotel te zijn. Ze komen snel naar huis en wij zijn op de veranda gaan zitten bij het zwembad. De grijze eekhoorntjes klimmen razendsnel de bomen in en maken een behoorlijk kabaal. Als ze eindelijk aankomen zien we een Monica met een behoorlijke buik. Over een week of 6 moet de 2-ling geboren worden, 2 meisjes. Ze zijn een paar weken geleden naar Pinecrest verhuisd en hebben inmiddels een aardig verbouwing van het huis achter de rug. Het ziet er allemaal prachtig uit en de babykamer is bijna klaar. Onze vriend heeft op de veranda een prachtige buitenkeuken laten bouwen waar we 's avonds lekker genoten hebben van de BBQ. De kleine Mariana is heel beweeglijk en doet ons aan onze jongste kleindochter denken. Die kan ook niet stilzitten. We hadden natuurlijk heel wat te bespreken en zijn tegen 9 u. 's avonds weer teruggereden naar ons hotel. Onze Garmin doet het gelukkig met een Nederlands sprekende dame. Het is af en toe niet te volgen wat ze allemaal zegt, maar we kunnen nu onze weg gemakkelijk vinden.
Vanochtend kreeg ik de nieuwe instructies voor de dag. Ik dacht, lekker uitrusten en genieten van de zon op een ligbed. Niets daarvan. De 2e Mall. Nu op weg naar Sawgrass Mills, iets ten noorden van Fort Lauderdale. Het winkelgenot voor iedere vrouw. Hier komen de mensen uit de hele wereld naar toe. Het is 1 van de grootste Factory Outlets van de wereld. Omdat we hier al een paar keer geweest zijn kunnen we direct gericht gaan shoppen. Alle kledingmerken uit de hele wereld zie je hier allemaal bij elkaar. En schoenen, en...... Ik zou niet weten wat ze niet hebben. Voor de minder geinteresseerde niet winkelende man wordt goed gezorgd. Je kunt overal zitten en naar mensen kijken. Dit heb ik dit keer niet gedaan. Ik heb dit jaar goed getraind voor de 1/2 marathon en moet dus geen probleem hebben met winkels in- en uit gaan. Had je gedacht. Aan het einde van de middag had ik weer last van mijn platvoeten. Wat kan een mens in 1 dag niet allemaal door haar handen laten gaan. Het leuke is dat ik zelf een mooi shirt had gevonden en The Boss met lege handen terug ging.
We weten nu waar we $ kunnen besparen voor de Uggs die we allemaal mee moeten nemen. Joost, de Chicago Bulls pet is binnen. Tegen de avond hebben we nog bij het hotel wat buiten kunnen eten en zagen de zon langszaam ondergaan.

• 08 November 2011 - 21:00

Piet En Thea:

Yolande, helemaal niets gekocht! Ohhhhhh.

• 09 November 2011 - 18:03

Alton En Margot:

Jongens, jongens toch wat een winkelgenot, alleen niet voor Yolan zo te lezen. Yolande wanhoop maar niet, volgens mij heeft de US nog heel veel malls.
    Leuk Hans om jullie reis op deze manier weer te kunnen volgen.
    Tot lees.
    Dikke kus