Cheyenne Wyoming - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Cheyenne Wyoming - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Cheyenne Wyoming

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Cheyenne

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we aangekomen in het hotel te Cheyenne. De voorafgaande dagen hebben we een bruiloft bijgewoond in Denver en een familiereünie bij een oom en tante in Westminster. Alle dagen zijn we met een groot aantal familieleden bij elkaar geweest en hebben kunnen genieten van de samenkomsten.
Vandaag zijn we gestart met de rondreis langs de Rocky Mountains vanuit Denver. Vanwege de drukte op de I25 hebben we gekozen voor een alternatieve route langs Boulder. Boulder is een universiteitsstad. De studenten beginnen nu aan een nieuw studiejaar. Daarom is het er best druk. We zien al de eerste bergen maar deze zitten nog redelijk verborgen achter de rook van de bosbranden. We rijden door naar het kleine plaatsje Nederland. Gelegen in een prachtige omgeving van heuvels, water en prachtige huizen. We hadden besloten om hier koffie te gaan drinken. Bij de parkeerplaats staat het hele oude gemeentehuis. Hier wilde ik een foto van gaan maken toen er iemand naar me toe kwam. Het was een familielid die met zijn vrouw en hele jonge jongens op weg was naar een park verderop gelegen langs de scenic route. Wat een toeval. Na de koffie zijn we doorgereden richting Estes Park. Dit is waarlijk een zeer indrukwekkende rit geworden. We kwamen zeer grote en hoge bergen tegen waarop nog sneeuw te zien was maar ook prachtige bomen. We reden veelal langs kabbelende stroompjes en kleine watervallen. Bij Estes Park aangekomenen zijn we doorgereden naar Loveland. Men is er volop bezig met het verbeteren van de doorgaande weg zodat we meerdere keren moesten stoppen onderweg. Na Loveland zijn we verder gegaan richting Fort Collins op de I25. Nu was het een stuk rustiger op de snelweg. Een aantal kilometers na Fort Collins ligt de grensovergang naar Wyoming. We hebben de staat Colorado verlaten en zijn daarna op weg gegaan naar het hotel in Cheyenne. Nu hebben we nog wat tijd om te rusten en de vele foto's te bekijken die we onderweg genomen hebben. Het weer is niet al te warm maar goed te hebben. De Peak to Peak Highway heeft heel veel indruk op ons gemaakt en is zeer de moeite waard om een keer te rijden. Onderweg veel motorrijders gezien (veelal met grote baard en zonder helm). En nu nog uitzoeken waar we vanavond lekker kunnen eten.

Gr., Hans