Aankomst in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu Aankomst in Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

Aankomst in Johannesburg

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal,
we zijn donderdagmorgen heel vroeg geland op het mooie, en hele grote vliegveld van Johannesburg. Op het vliegveld zie je al heel veel reclame voor de WK voetbal in 2010. Het is een lange zit geworden. Op Charles de Gaulle zijn we door een dame heel snel van het ene deel van het vliegveld naar het andere deel geholpen omdat we maar een paar minuten hadden voor de overstap. Een prima service van Air France. Gelukkig hadden we op beide vluchten de wind in de rug. Joost moest Danielle eerst nog naar het werk brengen en kwam iets later aan op het vliegveld. We zijn daarna een stuk door Johannesburg gereden. Er wordt overal druk aan de wegen gewerkt. Maar er moet nog heel veel gedaan worden. Het wordt echt een race tegen de klok om het voor het WK volgend jaar allemaal af te hebben. Joost heeft ons vol trots alle voordelen van de Landrover Defender uitgelegd, maar ik heb toch het stille vermoeden dat de rondrit door Z.Afrika, Namibie en Botswana een Spartaanse rit wordt. We gaan vanmiddag met z'n allen nog naar wat winkels in het mooiere deel van de stad. Ja dames, we zouden een rit maken door de natuur. Dan begin je natuurlijk eerst met winkelen. Want het schijnt dat er geen winkels zijn in de woestijn? Johannesburg doet ons heel veel denken aan Mexico City. Gigantisch groot, er wonen echt heel veel mensen. Er is een gigantische verkeers chaos. Smog, en een groot verschil tussen heel rijk en heel arm. Het weer is prima. De zon schijnt volop en het zal tussen de 25 en 30 gr. C zijn.
Morgenvroeg moeten we vroeg uit de veren en hebben we een hele lange rit voor de boeg naar Upington (richting zuiden van Namibie).
Ik denk dat ik nu eerst een dutje ga doen want in het vliegtuig kwam het er niet van.
Dus trouwe lezers van onze site, we zijn veilig geland en Yolande hangt al weer moeder de gans uit.

Groetjes uit Johannesburg,
Yolande en Hans

• 15 Oktober 2009 - 08:51

Theo En Suzan:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn.
    Geniet er maar van!!!!
    Groetjes uit Nuenen

Jolanda niet te veel kopen.....

• 15 Oktober 2009 - 10:02

Ellen:

Gelukkig dat jullie goed aangekomen zijn met alle t-shirts en petjes...

Nou geniet er maar lekker van en geef Joost en Daniëlle maar een dikke smakkert van ons!

xxx

• 15 Oktober 2009 - 10:25

Ricolette:

Fijn dat jullie veilig geland zijn. Doe de groetjes van ons allemaal aan Joost:)

• 15 Oktober 2009 - 14:28

Piet En Thea:

Hallo Hans en Yolande,
    Fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad. Ja, dat winkelen is toch echt een crime voor jou, Hans. Maar jij kunt toch rustig op deze site aan jullie reisverslag blijven werken, zeker met zulke mooie dames als die van Martinair aan de rechter kantlijn! Of zie jij die niet in ZA?
    Veel plezier en maak er een mooie trip van.

• 15 Oktober 2009 - 15:03

Erik:

Veel plezier en doe Joost ook de groeten van mij.

Hans als je toch gaat winkelen koop dan alle vuvuzela's op, dan hebben we van die tering herrie volgend jaar geen last tijdens de WK

• 15 Oktober 2009 - 16:59

Mc:

hahahaha moeder de gans echt grappig
    nou heel leuk om zo weer alles te volgen

tot mails en HEEL VEEL PLEZIER

• 15 Oktober 2009 - 19:50

Mieke:

Hallo H&Y Gelukkig goed aangekomen!! had jullie nog ge-SMS-ed maar dit was al te laat zeker? Ja, dat moedergevoel hè? Je was zeker blij om hem weer in je armen te sluiten, na al die tijd?! Wat goed weer van jou Hans dat je toch weer de tijd hebt gevonden om ons weer mee te laten genieten, ga zo door!! Lieve groetjes, ook aan Joost, Mieke

• 16 Oktober 2009 - 11:01

Wim En Tine:

Die Yolande kan het toch niet laten om te gaan shoppen als ze weet dat die mogelijkheid bestaat maar ja shoppen in Johannesburg is toch weer anders.Jullie zijn nu aan de rondreis begonnen en wij wensen jullie viertjes een hele fijne reis toe. Yolande nog gefeliciteerd met je moeder.

• 16 Oktober 2009 - 14:58

Marloes:

Hey vakantiegangers!

Nog bedankt voor het wekken gisteren pa ;). Ik schrok me een ongeluk zo vroeg op de morgen!
    Mooi dat de reis goed is verlopen en jullie zonder vertraging ofzo aangekomen zijn. Ik heb net bij oma een beetje mee kunnen luisteren dus ben al een beetje op de hoogte van vandaag.
    Veel plezier daar en een veilige reis!

• 17 Oktober 2009 - 11:55

Paul&Vera:

Hé, wat leuk zo'n site.
    We zijn erg geïnteresseerd in wat jullie zoal beleven/zien, dus ga zo door.
    Hertelijke groetjes vanuit een zonovergoten ( maar dan net even iets anders) Nijmegen