18 Mei. Aankomst, Figline Valdarno - Reisverslag uit Firenze, Italië van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu 18 Mei. Aankomst, Figline Valdarno - Reisverslag uit Firenze, Italië van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

18 Mei. Aankomst, Figline Valdarno

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Mei 2012 | Italië, Firenze

18 Mei 2012.
Aankomst in Hotel Villa Casagrande - Figline Valdarno.

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om te ontbijten, zodat we om 8 u. konden vertrekken voor onze autorit naar Toscane. 's Morgens bij het vertrek was het redelijk fris. Veel van onze spullen hebben voor die ene nacht in de auto gelaten. Dat was maar goed ook omdat de lift in het hotel net groot genoeg was voor 2 mensen zonder tassen of koffers. Omdat de TV het niet deed in onze eerste kamer zijn we naar een andere kamer verhuisd. Ook hier deed de TV het niet. Slechts 1 kanaal was OK, en net dat kanaal dat we echt nodig hadden. Geen stoere film of adult TV maar een hele mis direct uitgezonden vanuit Lourdes. Dit was natuurlijk een hint van boven voor de heilige Johanna. De batterijen van de afstandbediening waren leeg, en dan heb je geen contact, ook niet met boven. We hebben gelukkig nog kunnen genieten van "Verstehen Sie Spass" met overheerlijke grappen. Direct na vertrek uit dorpje Wassen zijn we door de 17 km lange Gotthard tunnel gereden. Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat zo iets mogelijk is. Maar vandaag zijn we door heel veel tunnels gereden. Voor de grens in Zwitserland nog even getankt voor € 1,66 /ltr. Daarna richting Milaan. Je merkt al gauw dat je in een ander land bent. De rijstijl van de mensen is ineens heel anders. De snelheid gaat flink omhoog, en je moet overal om je heen kijken want je wordt rechts en links ingehaald. En dan zijn er nog van die mensen die haast hebben en bijna in je kofferbak rijden. We rijden bijna in een rechte lijn naar beneden. Het is de tolweg van Milaan, via Rome naar Napels. Bijna geheel 3 baans, waarvan 2 rijbanen bijna uitsluitend in beslag worden genomen door uitsluitend vrachtwagens. Een heel lang lint. De grote vraag is natuurlijk: is er in Italie een economische crisis? Als je op de snelweg rijdt krijg je niet die indruk. In het begin van onze rit vandaag hebben we natuurlijk genoten van het mooie uitzicht in het hooggebergte. Voor Milaan wordt alles vlak, totdat je in de buurt van Florence komt. Dan wordt het iets meer dan de Ardennen, met bochtige wegen en vrachtwagens die langzaam de berg opgaan. Erg bochtig met alweer die tunnels. Maar met mooie vergezichten. Vanaf de snelweg is het nog maar een paar km naar het hotel. Als we het dorpje inrijden is de eerste gedachte, in godsnaam waar zijn we nu uitgekomen. De straatjes worden steeds smaller en onze TomTom kan het niet meer bijhouden. We arriveren aan de verkeerde kant van het Hotel. Dit komt omdat het postadres vermeld staat in de documenten, en niet het straatadres. Klein foutje van OAD. We zijn via de achteringang naar de lobby gelopen. We hebben onze ogen uitgekeken. Wat een prachtig oude sfeer. Aan de buitenkant van het hotel tref je een hele oude stadsmuur aan. Heel oud allemaal, met een prachtige binnenplaats - met zwembad. Voor de rest is het allemaal uit 1600 - 1700, maar dat moeten we allemaal gaan ontdekken. We voelen ons echt in de middeleeuwen. Toen hadden ze geen stopcontacten, en gelukkig hebben we er nu wel een op onze kamer kunnen vinden. We hebben airco, en misschien hebben we deze nodig? Bij aankomst was het 22 gr. C. Wat een genot. Nu nog wat uitrusten en het dorpje verkennen. Op zich is het dorp niet groot, maar we hebben hele mooie muurschilderingen gezien op de buitenkant van de huizen. Een van de aspecten waarvan we gehoopt hebben dat het perfect zou zijn is het eten en drinken. Het moet gezegd, we zijn absoluut niet teleurgesteld. We hebben voortreffelijk gegeten met een heerlijke Chianti tegen een schappelijke prijs in het hotel. En vanavond vroeg naar bed want de totale rit was best vermoeiend.

Yolande en Hans

• 18 Mei 2012 - 19:48

Joost:

klinkt goed, wara blijven de foto`s ;)

• 18 Mei 2012 - 19:52

Wim En Tine:

Alweer gearriveerd op jullie eerste adres van de vakantie. Wij hebben in deze plaats op een camping gestaan.
    Vanuit Figline Valdarno kunnen julie veel steden en dorpjes bekijken. Hopelijk gaat de regen deze streek voorbij. Geniet van deze omgeving.

• 19 Mei 2012 - 07:59

Ricolette:

Op de foto's ziet het er allemaal goed uit. Geniet van "la dolce vita"!!