23 Mei 2012 Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu 23 Mei 2012 Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

23 Mei 2012 Siena

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Mei 2012 | Italië, Siena

23 Mei 2012 Siena

Vandaag staat Siena op het programma. We hadden de zomerkleren aangetrokken voor het ontbijt. Toen we terugkwamen in onze kamer hebben we toch maar weer dikkere kleding aangedaan. Het was maar 14 gr.C. Maar gelukkig droog.

Via de binnenwegen waren we al redelijk snel in Siena. Onderweg kwamen we tegen 10 u. ’s morgens nog levende beelden tegen, met veel te korte rokken aan. We zeiden nog: “maar meiskes toch”. Het was maar een graad of 16. Maar ze zwaaiden wel heel vriendelijk naar mij. Op de terugweg zagen we ze ook.
Ook in Siena weer het probleem - parkeren. Waar laat je de auto? Je kunt deze aan de rand van de stad parkeren en dan moet je nog een km of 5 met de bus. We hebben het er op gegokt om dichter bij de stad te komen. We kwamen tot de San Marco poort, en toen moesten we weer afdalen. Op slechts een paar honderd meter vonden we een geschikte plaats. Van hieruit zijn we naar het centrum gelopen. Toch een aardige wandeling heuvelop. Het is ongelooflijk dat zo vroeg in het seizoen er toch al zo veel toeristen zijn. Dit keer waren de Russen het meest aanwezig. We hebben de wandeltocht van de Capitool reisgids gevolgd , en dan kom je automatisch langs de mooiste plekjes. Op het centrale plein Piazza del Campo is het aardig druk. Het Palazzo Pubblico uit 1342 is het middelpunt van het plein. We hebben hier nog wat foto’s gemaakt van een allermooiste bruid. De gebouwen rond het plein dateren uit 1260 – 1348. Door de pest in 1348 ging het met de stad steeds slechter. Ook bij de Dom is het weer druk. Overal in Siena kom je de beeltenis van Remus tegen. Volgens de legende stichtte zoon Senius de stad.
Na de wandeling besloten we om via de toeristische route door het Chianti gebied terug te rijden naar het hotel. We besloten om op bezoek te gaan bij onze koningin in Tavernelle. We hadden de pech dat TomTom vele Tavernelles kent, dus hebben we geprogrammeerd op Tavernelle San Donato op ongeveer 3 kwartier rijden. De Chianti streek is heel mooi. Prachtige heuvels met wijngaarden en olijfbomen. De zon kwam een beetje door en dan wordt het nog mooier. Onderweg zijn we gestopt in Castellina in Chianti. Een allerliefst klein plaatsje waar kunstenaars wonen. We hebben nog even een edelsmid staan te bewonderen die een mooi sieraad aan het maken was. In het stadje zelf stonden alleraardigste beelden. Daarna op weg naar Tavernelle. Toen we hier aankwamen werden we naar het achterland geleid en de weg werd een weggetje. Steeds smaller en slechter. Komen we uiteindelijk bij een heel klein kerkje aan, in the middle of nowhere. Bleek het toch nog een geschikte Pinkelplaats…. te zijn. Het zal wel een heel bijzonder kerkje zijn want deze staat aangegeven op de kaart, maar in de boeken konden we er niets over terugvinden. Dus geen Beatrix deze reis. We zijn daarna doorgereden naar het hotel voor onze middag dut, en uitselecteren van de foto’s. Het weer is beter aan het worden, maar het is nog steeds fris.

Gr.,
Hans

• 23 Mei 2012 - 19:54

Mc:

Berlusconi die wist echt niet beter, hij dacht echt dat de meisjes die naar hem zwaaide en lachte hem echt leuk vonden

zouden die leuke meisjes die naar jou zwaaiden met hun zwierige KORTE rokjes jou wel echt leuk vinden

nou Hans dat zou zomaar kunnen hoor

Jolande houd hem vast he doei

• 24 Mei 2012 - 05:58

Yolande:

JAAA, MC hij zou ook zo'n onnozele vent kunnen zijn!! Maar we dachten eerst dat ze op de bus stonden te wachten....Maar toen zagen we ze bij veel meer parkeerplaatsjes staan.
    Is toch wat op zo'n mooie kleine toeristische Toscaanse weggetjes !!! En dat al om 10 uur 's morgens.......

• 24 Mei 2012 - 08:36

Alton En Margot:

Ook wij houden de verslagen wel bij hoor, alleen maar eens in de zoveel tijd. Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar om elke keer weer in het regenseizoen ergens te arriveren. Gelukkig dat het nu beter wordt. De foto's zijn prachtig.
    Geniet nog maar volop van elkaar, cultuur, natuur en het heerlijke eten.
    Dikke kus,
    Alton en Margot.