22 Mei 2012 Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu 22 Mei 2012 Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Hans Goedhart - WaarBenJij.nu

22 Mei 2012 Florence

Door: Hans Goedhart

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Mei 2012 | Italië, Firenze

22 Mei 2012 Florence (Firenze).

Vandaag zijn we om 9.18 u met de trein vanuit Figline Valdarno vertrokken richting Florence. De treinrit duurt ongeveer een half uur. (Suzan komt dit niet bekend voor. Ga eens terug naar 13 Juli 2011!?). Als we op het station van Florence aankomen is het behoorlijk druk. Heel veel toeristen komen met de trein. Van het centrale station uit loopt bijna iedereen direct door naar het plein voor de Dom. Het plein staat helemaal vol met mensen. Uit alle delen van de wereld. De Amerikanen zijn weer goed vertegenwoordigd. We hebben een tijd in de rij moeten staan om de kerk in te kunnen. Gelukkig scheen de zon en was het voor het eerst sinds lange tijd weer droog. De Dom is wel groot maar je mist toch wel de beelden en grote schilderijen die je in de andere kerken wel ziet. We hebben een paar foto’s gemaakt en zijn daarna doorgelopen naar de Santa Croce(1294). Hier moet je een kaartje kopen maar dat is het zeker waard. We hebben al veel kerken van binnen gezien maar deze is toch wel heel bijzonder. Het bevat de graftomben van veel beroemde Florentijnen zoals Michelangelo en Galileo. Je ziet veel mooie fresco’s. Hier moet je echt de tijd nemen om alle mooie dingen te bewonderen. Ook het museum is heel bijzonder. We hebben hier mooie foto’s gemaakt (zonder flits). Dit was echt een hoogtepunt van de reis. Daarna zijn we verder gegaan richting Palazzo Vecchio. Je kijkt hier je ogen uit. En wat een mensen. We hebben hier weer hele mooie dingen gezien en veel foto’s gemaakt. Daarna zijn we richting Ponte Vecchio gelopen. Waar we ook komen het is enorm druk. De hele oude brug is natuurlijk een grote trekpleister, en ook de vele sieraden winkeltjes op de brug. Veel bling, bling. We zijn doorgelopen naar de Palazzo Pitti. De bouw hiervan begon in 1457. De enorme paleis is in zijn huidige vorm ontworpen door de Medici’s die het gebouw een eeuw later kochten toen de erfgenamen van Pitti de bouwkosten niet langer konden dragen. In het paleis kun je ook weer de mooiste dingen zien. We zijn niet naar binnen gegaan omdat we verder wilden wandelen door de oude stad. Via de Santo Spirito zijn we weer teruggelopen naar de andere kant van de rivier en hier kwamen we in de eigentijdse cultuur. Armani, Bulgary en hoe ze allemaal mogen heten. Heel exclusief allemaal. Omdat de pijp helemaal leeg was zijn we om 4 u ’s middags weer naar het centrale station gelopen om terug te gaan naar het hotel. Total loss waren we. Toen we in het hotel aankwamen waren we blij dat we het droog hebben kunnen houden. Het was ineens weer aarde donker geworden, en we hoorden het gedonder in de verte. ’s Avonds zijn we in het dorp gaan eten en toen we buiten kwamen was het net gestopt met regen. Het was een bijzondere dag in Florence. Het heeft gebracht wat we er van verwacht hebben. Dat het zo druk zou zijn hebben we niet verwacht. We hopen dat jullie kunnen genieten van de foto’s die we hebben gemaakt.

Gr.,
Hans

• 23 Mei 2012 - 07:08

Suzan Swinkels:

Hoi Hans en Jolande
    Fijn om te horen dat jullie geen regen gehad hebben, Florence is zoveel mooier met zonneschijn.
    Leuk om dit terug te lezen en de kiekjes te zien.
    Genieten maar!!!

• 23 Mei 2012 - 10:47

Bekenkampjes:

Gelukkig hebben jullie ook een beetje zon gehad! Veel plezier daar... Rusten wij hier wel uit voor jullie :p

• 23 Mei 2012 - 19:43

Mc:

wat een moooooooooie foto,s ja heel mooi
    ik ben er helaas nooit geweest
    gelukkig wat beter weer
    doei